بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه‌ی انگیزه‌های استفاده از هوش مصنوعی در دانشجویان

علی شیخ الاسلامی؛ سعید خاکدال؛ بهمن زردی گیکلو

دوره 16، شماره 59 ، فروردین 1404، ، صفحه 67-120

https://doi.org/10.22054/jem.2024.81632.3561

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه‌ی انگیزه‌های استفاده از هوش مصنوعی در دانشجویان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مطالعات روانسنجی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش را تمامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌تحصیلی 1403-1402 تشکیل می‌دادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس 318 نفر (187 پسر و 131 دختر) ...  بیشتر

بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس تجدیدنظر شدة اضطراب آشکار کودکان-ویراست دوّم در دانش‌آموزان

علی شیخ الاسلامی؛ نیلوفر شریفی؛ مسعود رضازاده

دوره 11، شماره 41 ، مهر 1399، ، صفحه 61-79

https://doi.org/10.22054/jem.2021.50173.2010

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس تجدیدنظر شدة اضطراب آشکار کودکان-ویراست دوّم در دانش‌آموزان انجام گرفت. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظرروش، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان در حال تحصیل بین رده‌ی سنی ۱۵ تا ۱۷ سال شهر اردبیل بودند که بر اساس فرمول کوکران نمونه‌ی مطلوب ...  بیشتر

بررسی ویژگی‌های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس تعلّق به مدرسه

علی شیخ الاسلامی؛ سعید خاکدال

دوره 9، شماره 33 ، مهر 1397، ، صفحه 175-188

https://doi.org/10.22054/jem.2019.34595.1800

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی‌های روانسنجی فرم کوتاه مقیاس تعلّق به مدرسه در نمونه‌ای از دانش‏آموزان ایرانی انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش را تمامی دانش‏آموزان مدارس دوره‌ی متوسطه‌ی دوّم شهر پارس‌آباد (استان اردبیل) در سال‏تحصیلی 1396 تشکیل می‌دادند، که از میان آنها با استفاده از روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

اعتباریابی مقیاس صلاحیت چندفرهنگی روانشناسی مدرسه در مشاوران مدارس

علی رضایی شریف؛ علی شیخ الاسلامی؛ فاطمه رجب پور نیک نام

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1395، ، صفحه 29-47

https://doi.org/10.22054/jem.2017.15068.1405

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف اعتیاریابی مقیاس صلاحیت چندفرهنگی روانشناسی مدرسه در مشاوران مدارس انجام گرفت. روش: روش پژوهش همبستگی از نوع تحلیل عاملی بود. جامعه‌ی آماری پژوهش را مشاوران زن و مرد مدارس استان اردبیل و گیلان در سال تحصیلی 95-1394 تشکیل می‌دادند که از میان آنها 302 مشاور (157 زن و 145 مرد) با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای ...  بیشتر