شیوه های‌ ارزیابی معلمان زبان انگلیسی مقطع متوسطه در تهران و عوامل موثر بر آن

اسمعیل علی سلیمی

دوره 6، شماره 23 ، فروردین 1395، ، صفحه 141-164

https://doi.org/10.22054/jem.2016.6018

چکیده
  زمینه: فرایند پیچیده سنجش معلمان را وادار به تصمیم‌گیری حرفه ای می‌کند تا واقعیت های کلاس درس خود را با تاثیر عوامل بیرونی همسو کنند. معلمان تصمیمات مربوط به سنجش و نمره دهی خود را بر دانش، عقیده، انتظارات و ارزش های تدریس و یادگیری استوار می-کنند. هدف: پژوهش حاضر به بررسی تصمیم‌گیری برای نمره‌دهی معلمان دوره متوسطه در تهران می‌پردازد. ...  بیشتر

تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان

علی دانا؛ محمدرضا نیلی احمدآبادی؛ محمدحسن امیرتیموری

دوره 4، شماره 15 ، فروردین 1393، ، صفحه 79-106

چکیده
  کارپوشه الکترونیکی مجموعه‌ای از شواهد و مستندات دیجیتالی و الکترونیکی دانشجویان است که کوشش، پیشرفت و موفقیت تحصیلی آنها را در یک دوره آموزشی یا در یک درس نشان می‌دهد. پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون – ...  بیشتر