ویژگی های روانسنجی باورهای کارآمدی در تدریس ریاضی با استفاده از مدل اعتبار پاره‌ای تعمیم یافته

نورعلی فرخی؛ منصور حرفه دوست؛ هیوا محمد جانی؛ ثریا جباری؛ فرزانه رعایی

دوره 5، شماره 18 ، دی 1393، ، صفحه 157-178

https://doi.org/10.22054/jem.2015.794

چکیده
  زمینه: مقیاس باورهای کارآمدی در تدریس ریاضیات توسط هوینکر و اینوچ (1995) توسعه داده شده است. با این حال، نتایج تحقیقات در باب ویژگی های روانسنجی این مقیاس متناقض است. هدف: پژوهش حاضر  به منظور بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس باورهای کارآمدی در تدریس ریاضی با استفاده از مدل اعتبار پاره­ای تعمیم یافته، یکی از مدل های نظریه سوال -پاسخ ...  بیشتر

فرا تحلیل: هنر تصحیح اشتباهات دیگران

فرزانه رعایی؛ علی دلاور

دوره 4، شماره 13 ، مهر 1392، ، صفحه 119-132

https://doi.org/10.22054/jem.2013.5673

چکیده
  زمینه: فرا تحلیل دارای قدرت و توان زیادی است اما بعضی اوقات منجر به جواب های گمراه کننده و اشتباهی می شود. هدف: مطالعه موردی نمونه هایی از آزمایشات بالینی و موارد مشاهده ای درباره عوامل و فاکتورهایی که اعتبار فرا تحلیل را تحت تاثیر قرار می دهد مانند میزان اثرات، تعداد تحلیل ها، مقیاس داده ها، انعطاف پذیری تحلیل ها، نحوه گزارش دادن و ...  بیشتر

فراتحلیل تحقیقات انجام شده در حوزه اضطراب و افسردگی

فرزانه رعایی؛ علی دلاور؛ نورعلی فرخی

دوره 1، شماره 4 ، تیر 1390، ، صفحه 1-25

چکیده
  این پژوهش به منظور فراتحلیل تحقیقات انجام شده دردو حوزه اضطراب و افسردگی در دانشکده روان‏شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‏های 85 -63  صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش بخشی مربوط به تحقیقات پیرامون اضطراب و بخش دیگر مربوط به تحقیقات پیرامون افسردگی بوده است. از میان 55 مورد در زمینه اضطراب 41  مورد و از میان ...  بیشتر