ابراهیمی، نازیلا، کرایی، امین، عباس پور، ذبیح اله و شهبازی، مسعود. (1399). تأثیر ابعاد هویت فردی بر نگرش به ازدواج با میانجیگری مؤلفههای افق ازدواج در دانشجویان پسر مجرد تحصیلات تکمیلی. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 10(39)، 82-59.
امانی، ملاحت و کیانی، عارفه. (1396). بررسی رابطه کمالگرایی و عملکرد تحصیلی: نقش میانجی خودنظم بخشی و خودکارآمدی تحصیلی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 8(2)، 51-68.
جاودان، موسی، حاجی علیزاده، کبری و رفیعیپور، امین. (1394). رابطه علی بهزیستی ذهنی، کیفیت زندگی و سبکهای هویت با پیشرفت تحصیلی از طریق خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر بندرعباس. پژوهش در نظامهای آموزشی، 9 (30)، 145-124.
حجازی، الهه، فارسینژاد، معصومه و عسگری، علی (1386). سبکهای هویت و پیشرفت تحصیلی: نقش خودکارآمدی تحصیلی. مجله روانشناسی، 11(4)، 394-413.
خسروجردی، راضیه، حجازی، الهه و محسنی، نیک چهره. (1391). مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی بر اساس سبکهای هویت، اهداف پیشرفت، درگیری تحصیلی. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی، 7(30)، 1-31.
رفاهی، ژاله و پناهنده، علی. (1394). پیشبینی موفقیت تحصیلی بر اساس سبکهای هویت و خودکارآمد پنداری (فردی و جمعی) دانشآموزان. آموزش پژوهی، 1(2)، 166-144.
رنج دوست، شهرام و قهرمانی، جعفر. (1395). رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطهای سلامت عمومی در بین دانشآموزان دختر و پسر دوره پیشدانشگاهی. پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 13(23)، 102-112.
سلیمی، لیلا و شاویسی زاد، سعید. (1394). رابطه بین الگوهای سخت انضباطی والدین و سبک هویت با پرخاشگری در دانشآموزان مقطع متوسطه شهر کرمانشاه. اولین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعهشناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران، تهران.
شکری، امید، شهرآرای، مهرناز، دانشورپور، زهره و دستجردی، رضا. (1386). تفاوتهای فردی در سبکهای هویت و عملکرد تحصیلی: نقش تعهد هویت و بهزیستی روانشناختی. پژوهش در سلامت روانشناختی، 1(1)، 16-29.
غلامعلی لواسانی، مسعود، خضری آذر، هیمن، امانی، جواد و علیزاده، صابر. (1390). پیشرفت تحصیلی: نقش نیازهای روانشناختی اساسی و سبکهای هویت. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 9(1)، 25-38.
غلامی، سمانه و غفاری مجید. (1396). کمالگرایی مثبت و منفی و عملکرد تحصیلی: اثرات واسطهای سبک هویت و تعهد هویت. دستاوردهای روانشناختی، 24(2)، 136-117.
فرتاش، سهیلا. (1393). مدل ساختاری روابط میان سبکهای فرزندپروری والدین با سبکهای هویت و تعهد هویت نوجوانان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 5(2)، 81-99.
قاسمپور، فاطمه، عظیمی، مریم، ثناگو، اکرم و مبصری، علیاکبر. (1396). بررسی رابطه بین سبکهای هویت و انگیزه پیشرفت در دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان ساری. مجله علمی پژوهان، 16 (2)، 52-46.
کیهان، جواد و آهنگری اندریان، نازیلا. (1396). الگوی علی روابط بین خودشناسی انسجامی، سبکهای هویت و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 8(4)، 109-125.
مال ویرانی، مهدی. (1396). رابطه سبکهای هویت و عزتنفس با عملکرد تحصیلی دانشآموزان پیشدانشگاهی. شهرستان ایذه. پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، ۲ (۹)، ۳۶-۲۸.
مسگری، منیژه، حسنآبادی، حسین و نجات، حمید. (1393) اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر سبکهای هویت دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان مشهد. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 4(1)، 154-135.
مصرآبادی، جواد. (1395). فراتحلیل (مفاهیم، نرمافزار و گزارشنویسی). تبریز: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
مقصودی، شاهرخ، رحیمی محسنی، مائده، امامی سیگارودی، عبدالحسین و کاظمنژاد لیلی، احسان. (1394). ارتباط سبک هویت و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پرستاری و مامایی جامعنگر، 25(76)، 32-24.
هومن، حیدر علی. (1393). راهنمای علمی فراتحلیل. تهران: سمت.
Abedini, Z., Mirnasab, M., Fathi Azar, E. (2017). A Comparative Study of Identity Styles, Quality of Life and Behavioral Problems between Single Parent and Two Parent Adolescents. Journal of Education and Learning, 6(2), 235-245.
Afridi, S. S., & Rahim, S. (2020). Personality Traits, Identity style and Depression as predictors of smoking behavior among university students. FWU Journal of Social Sciences, 12(4), 105-117.
Allen, K. A., & Bowles, T. (2012). Belonging as a Guiding Principle in the Education of Adolescents. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 12, 108-119.
Amani, M., & Kiani, A. (2017). Study of relationship between perfectionism and academic performance: mediating role of self-regulation and academic self-efficacy. Journal of Applied Psychological Research, 8(2), 51-68. doi: 10.22059/japr.2017.63707 [In Persian]
Arnett, J. J. (2004). Emerging adulthood: The winding road from the late teens through the twenties. New York: Oxford University Press.
Berzonsky, M. D. (1989). Identity style: Conceptualization and measurement. Journal of adolescent research, 4(3), 268-282.
Berzonsky, M. D., & Kuk, L. (2022). Identity styles and college adaptation: the mediational roles of commitment, self-agency and self-regulation. Identity, 22(4), 310-325.
Berzonsky, M. D., & Kuk, L. S. (2005). Identity style, psychosocial maturity, and academic performance. Personality and individual differences, 39(1), 235-247.
Cohen, J. (1988). Set correlation and contingency tables. Applied psychological measurement, 12(4), 425-434.
Crocetti. E, Erentaite. R & Zukauskiene. R. (2014). Identity style, positive youth development, and civic engagement in adolescents. Journal of Youth Adolescent, 2(4), 100-112.
Dollinger, S. M. (1995). Identity styles and the five-factor model of personality. Journal of Research in Personality, 29, 475–479.
Ebrahimi, N., korai, A., abbaspour & Shahbazi, M. (2020). The Effect of Individual Identity Dimensions on Attitude toward Marriage with Mediating of Marital Horizons Components in single male postgraduate students. Social Psychology Research, 10(39), 82-59. doi: 10.22034/spr.2020.227072.1452 [In Persian]
Erentaitė R, Vosylis R, Gabrialavičiūtė I, Raižienė S. (2018). How does School Experience Relate to Adolescent Identity Formation over Time? Cross-Lagged Associations between School Engagement, School Burnout, and Identity Processing Styles. Journal of Youth Adolescent; 47(4), 760-774.
Erikson, E.H. (1968). Identity: youth and crisis. Norton.
Fartash, S. (2014). Structural Model of Relation between Parenting Styles with Identity Styles and Identity Commitment Adolescents. Journal of Applied Psychological Research, 5(2), 81-99. doi: 10.22059/japr.2014.52553 [In Persian]
Ghadampour, E., Mirderikvand, F., Nosratabadi, M., Torfayeh, M., & Pourabadei, P. (2020). Socioemotional Adjustment and Identity Styles in Adolescents with Internet Addiction: The Mediating Role of Coping Strategies. Health Education and Health Promotion, 8(2), 87-94. [In Persian]
Ghasempour, F., Azimi, M., Sanagoo, A., & Mobasseri, A. A. (2018). Investigation of relationship between identity styles and achievement motivation in high school students in the city of Sari. Pajouhan Sci J, 16(2), 46-52. doi: 10.21859/psj.16.2.46 [In Persian]
Gholamali lavasani, M., Khezri azar, H., Amani, J., & Alizadeh, S. (2011). Academic Achievement in University: The Role of Basic Psychological Needs and Identity Styles. Teaching and Learning Research, 9(1), 25-38. [In Persian]
Gholami, S., Ghafari, M. .(2017). Positive and Negative Perfectionism, and Academic Performance: Mediating Role of Identity Style and Identity Commitment. Psychological Achievements, 24(2), 117-136. doi: 10.22055/psy.2018.18271.1568 [In Persian]
Hejazi, E., Shahraray, M., Farsinejad, M., & Asgary, A. (2009). Identity styles and academic achievement: Mediating role of academic self-efficacy. Social Psychology of Education, 12, 123-135.
Javdan, M., Hhaji ali zade, K., & Rafii poor, A. (2015). Causal relationship between mental well-being, quality of life and identity styles with academic achievement through academic self-efficacy in middle school male students of Bandar Abbas city. Journal of Research in Educational Systems, 9(30), 123-145. doi: 20.1001.1.23831324.1394.9.30.4.0 [In Persian]
Karaś, D., Topolewska-Siezik, E., & Negru-Subtirica, O. (2018). Contemporary views on personal identity formation. Studia Psychologica, 18(1), 112-138.
Keyhan, J., & Ahangari Andariyan, N. (2018). Causal relationship between integrative self-knowledge. Journal of Applied Psychological Research, 8(4), 109-125. doi: 10.22059/japr.2018.65668 [In Persian]
Khosrojerdi, R, (2012). A structural model of academic achievement based on identity styles, achievement goals, and educational engagement, Journal of Educational Research, 7(2), 1. doi: 10.1201.1.23831324.1394.9.30.4.0 [In Persian]
Maadal, A., & Al-Majali, S. (2022). The Relationship between Identity Styles and Conformity: Perspectives of Students at Islamic Azad University–Shahr-e Rey Branch. An-Najah University Journal for Research-B (Humanities), 37(7), 1369-1381.
Maghsoudi, Sh., Rahimi Mohseni, R., Emami Sigaroodi, A., & Kazemnezhad Leily E. (2015). Identity styles and academic status of Guilan University of Medical Sciences, Journal of Holistic Nursing and Midwifery, 25(2), 24-32. [In Persian]
Malvirani, M. (2016). The relationship between identity styles and self-esteem with the academic performance of pre-university students in Izeh city, New Advances in Behavioral Sciences, 2(9), 28-36. [In Persian]
Mammadov, S. (2022). Big Five personality traits and academic performance: A meta‐analysis. Journal of Personality, 90(2), 222-255.
Masrabadi, Javad. (2015). meta-analysis (concepts, software and report writing). Tabriz: Shahid Madani University of Azerbaijan. [In Persian]
Mesgari, M., hassanabadi, H., & Nejat, H. (2014). The Effectiveness of Reality Therapy Group on Identity Styles of High School Students of Mashhad. Research in Clinical Psychology and Counseling, 4(1), 135-154. doi: 10.22067/ijap.v4i1.30510 [In Persian]
Mohamadi, Z., & Mokhtari, F. H. (2016). Identity styles: Predictors of reading and writing abilities. International Journal of Applied Linguistics and English Literature, 5(5), 102-108. [In Persian]
Rajput, N., nee Bali, R. K., & Kesharwani, S. (2013). Does motivational strategies and issues differ across generations: An analytical study. Global Journal of Enterprise Information System, 5(1), 2-10.
RanjDost, Sh., & Ghahrani, J. (2015). The relationship between identity processing style and academic achievement with the mediating role of public health among male and female pre-university students. Research in curriculum planning (knowledge and research in educational sciences-curriculum planning), 13(23), 102-112. doi:10.1353/csd.2003.0012 [In Persian]
Refahi, Zh., Panahande, A. (2015). Predicting educational success by identity styles and self-efficacy beliefs (personal and collective) in students, Journal of Education Studies, 1(2), 144-166. doi: 1632286092.10418.1400.14. [In Persian]
Salimi, L., & Shavisizad, S. (2015). The relationship between parents' strict disciplinary patterns and identity style with aggression in middle school students in Kermanshah. The first national scientific research congress on the development and promotion of educational sciences and psychology, sociology and social cultural sciences in Iran, Tehran. https://civilica.com/doc/408159 [In Persian]
ŞANLI, E. (2023). Examination of the Relationship Between Fear of Growing up and Identity Styles in Emerging Adulthood. International Journal of Educational Research Review, 8(3), 435-445.
Savage, H., Raehsler, R. D., & Fiedor, J. (2014). An Empirical Analysis of Factors Affecting Honors Program Completion Rates. Journal of the National Collegiate Honors Council, 15(1), 115-128.
Shokri, O., Tajik Esmaeili, A., Daneshvarpour, Z., Ghanaei, Z., & Dastjerdi, R. (2007) Individual Difference in Identity Styles and Psychological Well-Being: The Role of Commitment. Advances in Cognitive Science, 9(2), 33-46. [In Persian]
Soenens, B., Berzonsky, M. D., & Papini, D. R. (2016). Attending to the role of identity exploration in self-esteem: Longitudinal associations between identity styles and two features of self-esteem. International journal of behavioral development, 40(5), 420-430.
Szabó, Á., & Ward, C. (2020). The relationship between intercultural abilities and cultural identity styles: a longitudinal cross‐lagged analysis. International Journal of Psychology, 55(3), 465-471.
Tadese, M., Yeshaneh, A., & Mulu, G. B. (2022). Determinants of good academic performance among university students in Ethiopia: a cross-sectional study. BMC medical education, 22(1), 1-9.
Topolewska, E. & Cieciuch, J. (2015). Internal differentiation of the diffuse-avoidant style in Berzonsky’s model: The results of analyses in variable-centered approaches. Studia Psychologiczne, 53(3), 75–86.