ایرجیراد، ارسلان. (1389). بررسی مؤلفههای مؤثر در برنامههای آموزشی علمی کاربردی، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش علوم تربیتی، شماره 9.
جاویدمهر، محمود؛ خسروجردی، طاهره و مصطفوی، فرزانه. (1394). مدلهای شایستگی مدیران. کنفرانس ملی رویکردهاینوین در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
رستم نیا، حسین. (1395). رابطه شایستگی محوری با عملکرد مدیران. کنگره بینالمللی علوم انسانی، مطالعات فرهنگی.
زاهدی، شمس السادات، شیخ، ابراهیم. (1389). الگوی قابلیتهای راهبردی مدیران میانی دولتی‘‘، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 1، صص 139-95.
غفرانی، محمدباقر. (1376).’’رسالتهای آموزش عالی در دنیای جدید و در ایران اسلامی‘‘، سمینار منطقهای آموزش عالی در قرن آینده، تهران:29-27 بهمن.
گرایی، احسان؛ حیدری، غلامرضا. (1394). نظریه شایستگیهای کانونی: الگویی برای برنامهریزی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی (پیام کتابخانه سابق).
گروه مطالعات تطبیقی و نوآوری در آموزش عالی. (1378). بررسی ساختار و عملکرد شورای عالی برنامهریزی از بدو تأسیس تاکنون (گزارش) مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
محمدی، منیژه. (1395). آموزش مبتنی بر شایستگی. چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
Abdullah, F. (2006).Measuring service quality in higher education: HEDPERF versus SERVPERF. Marketing intelligence & planning. Retrieved from http://
www.emeraldinsight.com.
Abell, A., &Oxbrow, N. (2001).Competing with knowledge management age.London: Library Association.
ALA’s Presidential Task Force. (2008). ALA’s core competences of librarianship.Retrieved from.
Armstrong, M. (2006).A handbook of human resource managementpractice (10th ed.). London: Kogan Page.
Ashcroft, L. (2004). Developing competencies critical analysis andpersonal transferable skills in future information professionals. Library Review, 53(2), 82e88.
Baker, S. S. &Pearson, M. &Chipman, H. (2009), “Development of Core Competencies for Paraprofessional Nutrition Educators Who Deliver Food Stamp Nutrition Education”, Journal of Nutrition Education and Behavior,41(2), pp. 138-143.
Brown, M., Bergmann, J., Mackey, T., Eichbaum, Q., McDougal, L., Novotny, T., ... & Faid, M. (2016). Mapping Foreign Affairs and Global Public Health Competencies: Towards a Competency Model for Global Health Diplomacy. Global Health Governance, 10(2).
Clardy, A. (2008). Human Resource Development and the Resource-Based
Emery,Y. (2002), Analysis of the Competency Management Process.
Everwijn, S.E.M, Bomers, G.B.J &knubben, J.A. (1993), «Ability or comoetencebased education: barging the gap between knowledge acquisition and ability to apply»,Higher education, 25:425-438.
Galunic, D.C. and Rodan, S. (1998). Resource recombinations in the firm: knowledge structures and the potential for Schumpeterian innovation. Strategic Management Journal 19. p. 1193–1201.
Gorman, G. E., &Corbitt, B. F. (2002).Core competencies in information management education.New Library World, 103,436e445.
Gulati, A., &Raina, R. L. (2000). Professional competencies among librarians and information professionals in the knowledge era.World Libraries,10(1-2),Retrieved from. http:// worlib.org/vol10no1-2/index. shtml.
Koenig, T. W., Parrish, S. K., Terregino, C. A., Williams, J. P., Dunleavy, D. M., & Volsch, J. M. (2013). Core personal competencies important to entering students’ success in medical school: what are they and how could they be assessed early in the admission process?. Academic Medicine, 88(5), 603-613.
McClelland, D. C. (1973).Testing for competence rather than for intelligence.American Psychologist, 1e14.
McKenna,V.&Connolly,C.&Hodgins,M. (2011),“Usefulness of a competency-based reflective portfolio for student learning on a Masters Health Promotion programme ”, Health Education Journal,770, pp. 170-175.
McNeil, B. (2001). Core competencies for libraries and library staff.
Mcneil, B., &Giesecke, J. (2001).Core competencies for libraries and library staff. In E. F. Avery, et al. (Eds.), Staff Development: A Practical Guide(3rded.). (pp.49e62), Retrievedfrom.
http://archive.ala.org/editions/ samplers/sampler_ pdfs/avery.pdf.
Model of Core Competencies: Methods for Diagnosis and Assessment. HumanNaresuan University Library. (2009). Competencies for library personnel. Retrieved.
New Jersey Library Association. (2006). Core competencies for librarians.Retrieved from.http://www.lib.nu.ac.th/blog/view.php.
Parry, S. B. (1996). The quest for competencies. Training, 35(6),48e56.
Prahalad, C. K., & Hamel, G. (2006). The core competence of the corporation. In Strategische unternehmungsplanung—strategische unternehmungsführung (pp. 275-292). Springer Berlin Heidelberg.
Prahalad, C.K. and Hamel, G. (1990).The core competence of the corporation, Harvard Business Review (v. 68, no. 3) pp. 79–91.
Pryor, M. G., Anderson, D., Toombs, L. A., & Humphreys, J. H. (2007). Strategic implementation as a core competency: The 5P's model. Journal of management Research, 7(1), 3.
Ramos, M. M. (2007). The role of librarians in the 21st century. In Paper Presented 35th ALAP Anniverast Forum June 8, 2007UOLB CEAT Auditorium. Resource Development Review, Vol 7(4), pp: 387-407.
Spencer, L. M., & Spencer, S. M. (1993). Competence at work: Models for superior performance. New York: John Wiley & Sons.
Stueart, R. D., & Moran, B. B. (2007). Library an informationcenter management (7th ed.). Westport, CT: Libraries Unlimited.
Tanloet, P. &Tuamsuk,K. (2011), “Core competencies for informationprofessionals of Thai academic libraries in the next decade(A.D. 2010-2019) ”, The International Information & Library Review,43, pp. 122-129.
Tashiro,J.&.Byrne,C.&. Kitchen, L. &. Vogel, (2011), “The Development of Competencies in Interprofessional Healthcare for Use in Health Sciences Educational Programs”, Journal of Research in Interprofessional Practice and Education,2.1, pp. 63-82.
UNESCO. (1998), Higher Education, in the Twenty first century vision and action. UNESCO,paris.
Werner, MarkC. (1994), The development of Generic Competencies in Australia and New Zealand, Australia