نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
چکیده
چکیده
زمینه: فرایند آموزش یعنی یاددهی و یادگیری را میتوان حاصل تعامل هر سه عنصر معلم، شاگرد و محتوا در نظر گرفت. بیشتر یادگیریها و آموزشهای کلاسی از طریق تعامل صورت میگیرد از این رو وجود تعامل برای ایجاد جوامع یادگیری، اساسی و بنیادی است. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت تعامل در برنامه درسی الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی صورت گرفته است.
روش: روش مورد استفاده در این پژوهش روش تحقیق پیمایشی مقطعی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی فناوری اطلاعات و همچنین کلیه اساتید و آموزشیاران دوره های آموزش الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است که در سال تحصیلی 89-1388 در این مرکز آموزشی مشغول تحصیل و تدریس بودند. برای گرد آوری دادهها از پرسشنامههای محقق ساخته استفاده گردید. یافتهها: تجزیه و تحلیل دادهها که با استفاده از آمار توصیفی و آمار استباطی انجام گرفت نشان داد که تعامل میان استاد، دانشجو و محتوا در برنامه درسی الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در سطح پایینتر از میانگین قرار دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Measuring the Level of Interaction in E-Curriculum of Khajeh Nasir Toosi University of Technology
نویسنده [English]
- e zareai
چکیده [English]
Background: The process of education, i.e. teaching and learning, is due to the interaction of three elements, namely teacher, student, and content. Almost all of classroom learning and teaching takes place through interaction. Therefore, interaction is essential and fundamental for establishing learning communities.
Objective: The present study was an attempt to analyze the status of interaction in e-curriculum of Khajeh Nasir Toosi University of Technology.
Method: The method used in this study was cross-sectional survey. The population consisted of all the students of Computer Engineering, Industrial Engineering, and IT Engineering, as well as all the professors and instructors of e-learning courses who were present at this educational center during the academic year 2009-10. A researcher-made questionnaire was used to collect data.
Findings: The analysis of data, which was carried out through descriptive statistics and inferential statistics, indicated that the interaction between teachers, students, and content in e-curriculum of Khajeh Nasir Toosi University of Technology is below the average level.
کلیدواژهها [English]
- Keywords: Interaction
- Elements of Interaction
- E-Curriculum
- E-learning