منابع
بروور ای. دبلیو، دوژونج، ژا. (2001). به سوی یادگیری برخط(الکترونیکی) (گذر از تدریس سنتی و راهبردهای ارتباطی آن)، ترجمه فریده مشایخ و عباس بازرگان(1382)، تهران: آگه.
بدریان مرضیه. (1387). ارزشیابی برنامه درسی الکترونیکی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر الدین توسی بر اساس الگوی رودریگ سیمز، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
جعفری فر، حمیده. (1388). بررسی میزان استفاده دانشجویان، اساتید و آموزشیاران از ابزار های تعاملی موجود در سیتم یادگیری دانشگاه علوم حدیث و ارائه راهکار مناسب در این زمینه. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت علامه طباطبائی.
رضایی، محمد هاشم و محمد جعفر پاک سرشت. (1387). تأثیر دیدگاه های معرفت شناسی بر فعالیتهای یاددهی- یادگیری در نظام آموزش باز و از راه دور، اندیشه های نوین تربیتی، دوره 4، شماره 4، صص 9-36.
زارعی زوارکی، اسماعیل. (1387). سنجش و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی. فصلنامه آموزش عالی، دوره جدید، سال اول، شماره 3، پاییز 1387.
زمانی، عشرت و سید امین عظیمی. (1387). چگونگی بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) در انجام دادن تکالیف درسی علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان: بررسی کتابهای راهنمای تدریس(معلم)، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 27، سال هفتم.
داداش زاده، محمد رضا .(1389). ارزشیابی برنامه آموزش الکترونیکی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالتحصیلی 89-88. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
ذوفن، شهناز. (1383). کاربرد فناوریهای جدید در آموزش، تهران: سمت.
کرسلی، گرک. (1990). یاددهی – یادگیری از طریق اینترنت، ترجمه محمد حسن امیر تیموری و بهاءالدین رحمانی(1386)، تهران: نشر ساوالان.
گریسون، دی. آر، تری اندرسون. (2003). یادگیری الکترونیکی در قرن 21، ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و سعید صفایی موحد(1384)، تهران: انتشارات علوم و فنون.
گتزلز، جی دبلیو و دیگران. (1976). روانشناسی اجتماعی تعلیم و تربیت، ترجمه یوسف کریمی.(1386)، تهران: نشر ویرایش.
مومنی راد، اکبر. (1388). بررسی کیفیت رشته فناوری اطلاعات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی بر اساس استانداردهای آموزش الکترونیکی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
Alestalo, M. H. and U. pletola .(2006). “The Problem of a Market- oriented University”; Journal of Higher Education, Vol.52, pp.251-281.
Gabbert, W., & Sims, R. (2007). Teacher-student interactions in online nursing education in ICT: providing choices for learning and learners. Proceeding ascilite Singapore 2007.
Gosmire, Doreen & Morrison, Marcia & Van Osdel, Goanne.(2009). Pereeptions of Interactions in Online Courses. Merlot jornal of online learning and Teaching. Available at:
www.jolt.merlot.org
Ki Lee Jong & Kyu Lee. (2008). The relationship of e-Learner’s self-regulatory efficacy and perception of e-Learning environmental quality.
Lockwood, F. And Gooley, A .(2001). Innovation in Open and Distance \Learning: Successful Development of Online and web- based Learning.
Reisetter, Marcy & Greg, Boris(2004). What Works: Student Pereeptions of Effective Elements in Online Learning. Quarterly Review of Distance Education.
Sabry, Khaled & Lynne, Baldwin.(2003). Web-Based Learning Interaction and Learning Styles. British Journal of Educational Technology, pp:443-454.
Wan Zeying & Wang Yinglei & Haggerty, Nicole. (2008). ‘why people benefit from e-learning differently: The effects of psychological processes on e-learning outcomes.