ساختار عاملی پرسشنامه موفقیت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی شهر اصفهان

مرجان قوامی؛ محمدرضا عابدی؛ پریسا نیلفروشان

دوره 8، شماره 29 ، مهر 1396، ، صفحه 47-66

https://doi.org/10.22054/jem.2017.9768.1290

چکیده
  چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ساختار عاملی پرسشنامه موفقیت تحصیلی (صالحی، 1393) و با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی تاییدی انجام شد. روش: روش این پژوهش از نوع توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دبیرستانی شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-1393 که حدود 158304 نفر بودند. نمونه‌ی تحقیق شامل 400 نفر از دانش آموزان که با روش نمونه گیری خوشه ...  بیشتر

تدوین و اعتباریابی مدل علّی موفقیت تحصیلی در دبیرستان

سمیه کهدویی؛ محمدرضا فلسفی نژاد؛ احمد برجعلی

دوره 7، شماره 28 ، تیر 1396، ، صفحه 33-64

https://doi.org/10.22054/jem.2017.14341.1390

چکیده
  زمینه: دستیابی به موفقیت در رشتة تحصیلی مهم‌ترین غایت آموزشی و تعیین نقش ویژگی‌های فردی و عوامل محیطی بر این سازه به منظور تدوین نظام جامع و مدونی در زمینة هدایت تحصیلی از ضروریاتی است که سودمندی مشاورة تحصیلی با محوریت عوامل زیربنایی موفقیت تحصیلی را تضمین می‌کند. هدف: هدف پژوهش حاضر تدوین و اعتباریابی مدل علّی موفقیت تحصیلی در ...  بیشتر