اعتبارسنجی پرسشنامه سواد یادگیری مادام‌العمر در دبیران دوره دوم متوسطه

نرگس اکبری؛ محسن آیتی؛ علی زارع مقدم

دوره 8، شماره 31 ، فروردین 1397، ، صفحه 191-216

https://doi.org/10.22054/jem.2018.31830.1741

چکیده
  یادگیری مادام‌العمر شرط اساسی برای توسعه جوامع و سازمان‌هاست. یادگیری مادام‌العمر یکی از مهم‌ترین توانمندی‌هایی است که در جامعه اطلاعاتی امروز موردنیاز است و به‌عنوان هدف یادگیری در آموزش، جامعه و دولت موردتوجه قرار می‌گیرد. نظام آموزشی به‌عنوان تأمین‌کننده اولین و مهم‌ترین عامل توسعه، یعنی نیروی انسانی، خود نیازمند برخورداری ...  بیشتر

تحلیل عاملی تأییدی مقیاس شناسایی دانش‏ آموزان بااستعداد

محسن آیتی؛ محمدرضا اسدی یونسی؛ عمید آزادگان

دوره 7، شماره 27 ، فروردین 1396، ، صفحه 161-181

https://doi.org/10.22054/jem.2017.11184.1325

چکیده
  این پژوهش با هدف تحلیل عاملی تأییدی مقیاس شناسایی دانش‏آموزان بااستعداد انجام شده است. جامعه آماری شامل دانش‏آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 94-1393 به تعداد 3050 نفر بود که 401 دانش‏آموز به روش خوشه‏ای چند مرحله‏ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج نشان داد که گویه‏های انتخاب شده، ساختارهای عاملی مناسبی جهت ...  بیشتر