چراغی خواه، زهرا؛ عرب زاده، مهدی و کدیور، پروین. (1394). نقش خوشبینی تحصیلی، هیجانات تحصیلی و بهزیستی مدرسه در عملکرد ریاضی دانش آموزان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت. 3، 20-11.
حاجی یخچالی، علیرضا (1380). بررسی رابطه ساده و چندگانه پیشایندهای مهم هدفگرایی تبحری و رابطه آن با پیامدهای برگزیدهاش در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای اهواز. پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
دهقان نژاد، سمانه؛ حاج حسینی، منصوره و اژهای، جواد. (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی و سرمایه روانشناختی دختران نوجوان ناسازگار. مجله روانشناسی مدرسه، 6(1)، 67-49.
رجایی، اعظم؛ نادی، محمدعلی و جعفری، علیرضا. (1396). ویژگیهای روانسنجی مقیاس سرمایه روانشناختی مثبت در بین کارکنان ستادی آموزشوپرورش شهر اصفهان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 18(3)، 108-94.
عزیزپوریان، علی حسن؛ اسلامپناه، مریم؛ کرم افروز، محمدجواد؛ ملکیان، فرامرز و کاویانی، الهام. (1398). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه نظام آموزش کارآفرینی در هنرستانهای فنی و حرفهای. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، (36)9، 19-48.
فرامرزی، حمید؛ مکتبی، غلامحسین؛ قاسمی خواه، سمیه و فرزادی، فاطمه. (1395). رابطه بین جهتگیریهای انگیزشی و خودکارآمدی تحصیلی با هویت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه جندیشاپور اهواز. فصلنامه توسعه آموزش جندیشاپور، 7(4). 346-354.
قدمپور، عزتالله؛ امیریان، لیلا؛ خلیلیگشنیگانی، زهرا و نقیبیرانوند، فاطمه. (1396). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه خوشبینی تحصیلی دانشآموز. فصلنامه اندازهگیری تحصیلی، 7(27)، 45-64.
قدیمی نوران، میترا و یونسی، جلیل. (1395). ساخت و رواسازی مقیاس سرمایه روانشناختی و رابطه آن با بهزیستی ذهنی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 7(25), 159-186.
کلانتر هرمزی، آتوسا. (1399). فراتحلیل یافته های مربوط به اثربخشی درمانهای شناختی-رفتاری بر کاهش مشکلات روانشناختی دانش آموزان. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، (39)10. 17- 39.
هاشمیشیخشبانی، اسماعیل؛ نجاریان، بهمن و شکر کن، حسین. (1384). بررسی رابطه برخی پیشآیندهای مهم و مربوط با خودناتوانسازی تحصیلی و رابطه آن با پیامدهای برگزیده در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 12(3)،77-100.
یوسفیکورهچیطسوج، پریسا. (1396). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس تابآوری تحصیلی. فصلنامه پژوهشنامه مطالعات راهبردی علوم انسانی و اسلامی، 2(11): 162-151.
Afzal, A., Malik Najma, I., & Atta, M. (2014).the moderating role of positive and negative emotions in relationship between positive psychological capital and subjective well-being among adolescents, International Journal of Research Studies in Psychology. 3 (3), 29-42.
Altunsoy, S. (2010). an assessment of the factors that influence biology teacher candidates levels of academic self-efficacy, Procedia Social and Behavioral Sciences. 2, 2377.2382.
Avey, J. B. Luthans, F., & Youssef, C.M. (2010). the additive value of positive psychological capital in predicting work attitudes and behaviors. Journal of Management, 36, 430-452.
Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: the exercise of control. New York: Freeman
Caprara, G. V., Regalia, C., & Scabini, E. (2002). Autoefficacia familiar (familiar self efficacy). in la valutazione ell’autoefficacia (self- efficacy assessment) (ed. G.V. Caprara), pp. 63-86. Edizioni Erickson: Trento.
Carmona-Halty, M., Salanova, M., Llorens, W. B. Schaufeli. (2019). Linking positive emotions and academic performance: The mediated role of academic psychological capital and academic engagement. Curr Psychol. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00227-8
Carmona–Halty, M., Salanova, M., Llorens, W. B. Schaufeli. (2018). How psychological capital mediates between study–related positive emotions and academic performance. J Happiness Stud.20: 605. https://doi.org/10.1007/s10902-018-9963-5
Datu, J. A. D., Valdez, J. P. M. (2016). Psychological capital Predicts academic engagement and well-being in filipino high school students. Asia-Pacific Edu Res 25, 399–405 doi:10.1007/s40299-015-0254-1.
Elias, R. Z. (2008). Anti-intellectual attitudes and academic self-efficacy among business students. Journal of education for business, 84(2), 110- 117.
Gatignon H. (2013). Statistical Analysis of Management Data: Springer US.
Goddard, R. D., Sweetland, S. R., & Hoy, W. K. (2000). Academic emphasis of urban elementary schools and student achievement in reading and mathematics: a multilevel analysis. Educational Administration Quarterly, 36(5), 683-702.
Golman, D. (2000). Leadership that gets results. Harvard Business Review, 78, 78-90.
Hoy, W. K., Tarter, C. J. & Woolfolk Hoy, A. (2006). Academic optimism of schools: A force for student achievement. American Educational Research Journal, 43, 425-446.
Kline, R.B. (2011). Principles & practice of structural equation modeling. Second Edition, New York: The Guilford Press.
Martínez, I.M., Meneghel, I., Carmona-Halty, M. et al. Curr Psychol (2019). Adaptation and validation to spanish of the psychological capital questionnaire–12 (PCQ–12) in academic contexts. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00276-z
Levi, U., Einav, M., Raskind, I., Ziv, O., & Margalit, M. (2013). Helping students with LD to succeed: the role of teachers’ hope, sense of coherence and specific self-efficacy. European Journal of Special Needs Education. 28: 427-439.
Luthans F. 2002. The need for and meaning of positive organizational behavior. J. Organ. Behav. 23:695–706.
Luthans, F., & Youssef, C.M. (2017). Psychological capital: an evidence-based positive approach. Annu Rev Organ Psychol Organ Behav. 4:17.1–17.28.
Luthans, F., Youssef, C.M., & Avolio, B.J. ( 2007). Psychological Capital: Developing the Human Competitive Edge. Oxford University Press, Oxford, UK.
Martin A. J., Marsh H. (2006). Academic resilience and its psychological and educational correlates: a construct validity approach. Psychol. Sch. 43 267–281. 10.1002/pits.20149.
Martin, A.J. (2001). Motivation scale: A tool for mrasuring and enhacing motivation. Australian journal of education, 14, 34-49.
Masten, A. S. (2004). Fostering the future: Resilience theory and the practice of positive psychology. In P. A. Linley and S. Jozeph and (Eds), Positive psychology in practice. Hoboken: New Jersey, 521-539.
Middleton, M.J., & Midgley, C. (1997). Avoiding the demonstration of lack ability: An underexplored aspect of goal theory. Journal of Educational Psychology. 89(4), 710-18.
Morrison, M. G., & Allen, R. M. (2007). Promoting student resilience in school contexts. Theory into Practice, 46(2), 162–169.
Patrick, H., Hicks, L., & Ryan, A. M. (1997). Relations of perceived social efficacy and social goal pursuit to self-efficacy for academic work. Journal of Early Adolescence, 17, 109-128.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18: 315–341.
Peterson, S.J., Balthazard, P. A., Waldman, D.A., & Thatcher, R.W. (2008). Neuroscientific implications of psychological capital. Organ. Dyn. 37:342–53.
Shorey, H.S., & Snyder, C.R. (2004) Development and validation of the domain hope scale revised. Unpublished manuscript, University of Kansas, Lawrence, Kansas.
Simpson S. (1999). Validation of the domain specific hope scale: exploring hope in life domains dissertation. Lawrence: University of Kansas.
Snyder, C. R. (1999). “Hope, goal blocking thoughts, and test-related anxieties”. Psychological Reports, 84:206-208.
Snyder, C. R., Shorey, H. S., Cheavens, J., Pulvers, K. M., Adams III, V. H. & Wiklund, C. (2002). Hope and academic achievement in college. Journal of Educational Psychology. 94, 820-826.
Sohrabi Shegeftia, N., & Samani, S. (2011). Psychometric properties of the academic hope scale: Persian form. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30, 1133 – 1136.
Sympson, S. (1999). Validation of the domain specific hope scale: Exploring hope in life domains. Unpublished doctoral dissertation. University of Kansas, Lavi'rence.
Tschannen-Moran, M. Bankole, R. A. Mitchell, R.M. & Moore J. R. D.M. (2013). Student academic optimism: A confirmatory factor analysis. Journal of Educational Administration, 51 (2), 150-175.