بیابانگرد، اسماعیل. (1370).بررسی رابطه بین مفاهیم منبع کنترل، عزتنفس و پیشرفت تحصیلی پسران سال سوم دبیرستانی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه سنجش و اندازهگیری.
پروریان، حمیرا. (1382). بررسی رابطه بین درونگرایی – برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان رشتههای فنی مهندسی و علوم انسانی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
پیر بلوطی، محمد. (1373). بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی با انگیزش پیشرفت و منبع کنترل در دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرکرد. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
حسنزاده، رمضان و ایمانی فر، پریسا. (1389). رابطه خلاقیت و عزتنفس با پیشرفت تحصیلی نوجوانان و جوانان. مطالعات جامعهشناختی جوانان. (3): 55.
خدیوی، اسدالله و وکیلی مفاخری، افسانه. (1390). رابطه بین انگیزه پیشرفت، منبع کنترل، خودپنداره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنجگانه تبریز. مجله علوم تربیتی. 4(13): 66-45.
دارابی، جعفر (1380). رابطه جو خانواده با پایگاه اجتماعی و مکان کنترل با انگیزش پیشرفت در دانشآموزان سوم متوسطه ساری. مجله تعلم و تربیت. 17(3): 38-21.
رحیمی، مریم و عباس پور، عباس. (1394). تأثیر شیوههای جدید آموزش بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی.4(4):119-142.
رضایی راد، مجتبی.، فلاح، ابراهیم. (1393). تأثیر آموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس عربی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 11(16): 13-11.
روشن میلانی، شیوا؛ آقایی منور، اسماعیل؛ خردمند، فاطمه؛ صبوری، احسان؛ میکائیلی، پیمان؛ مسعودی، سیما و متذکر، مرتضی. (1390). بررسی انگیزش تحصیلی و ارتباط آن با وضعیت فردی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. دوماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه. 9(5): 366-357.
رهنما، اکبر و عبدالملکی، جمال. (1388). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد. اندیشههای نوین تربیتی. 5(2): 78-55.
زارع، حسین. (1373). بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت، جنسیت و عزتنفس، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیتمعلم تهران.
زراعت، زهرا و غفوریان، علیرضا. (1388). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان. راهبردهای آموزش. 2(1):23-26.
سرمدی نیا، زهره. (1382). بررسی رابطه خودپنداره، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
سلیمان نژاد، اکبر؛ شهرآرای، مهرناز. (1380). ارتباط منبع کنترل و خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی. روانشناسی و علوم تربیتی.2(31):175-198.
سیف، علیاکبر. (1387). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: نشر دوران.
شریفی، نسرین؛ گنجی، حمزه؛ هاشمیان، کیانوش؛ نجفی زند، جعفر. (1390). مقایسه سهم هوش شناختی، خلاقیت و هوش هیجانی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی. تازههای روانشناسی صنعتی سازمانی. 2 (6): 29-17.
شکر کن، حسین؛ نجاریان، بهمن؛ شهنی ییلاق، منیجه و برومند نسب، مسعود. (1382). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزش پیشرفت و عزتنفس با کارآفرینی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. 9(3،4): 24-1.
صوفی، صلاح و گنجی، حمزه. (1392). تدوین مدل ساختاری برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی از طریق عزتنفس کلی، خودپنداره تحصیلی، راهبردهای یادگیری خود- تنظیم و انگیزش خودمختار. مطالعات روانشناسی تربیتی. (18): 128-103.
طالبزاده نوبریان، محسن؛ ابوالقاسمی، محمود؛ عشوری نژاد، فاطمه و موسوی، سید حسین. (1390). بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خودتنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. روشها و مدلهای روانشناختی. 1(4): 79-65.
عابدی، احمد؛ عریضی سامانی، سید حمیدرضا و سبحانی نژاد، مهدی. (1384). بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای شخصیتی آنان. دانشور رفتار. 12 (12): 38-29.
کرمی، بختیار؛ اله کرمی، آزاد و هاشمی، نظام. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی فراشناختی بر خلاقیت، انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(8): 121.
کریم زاده، منصوره و محسنی، نیک چهره. (1384). بررسی و شناسایی خودپنداره تحصیلی و غیر تحصیلی و پیشبینی کنندگی آن در دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان شهر تهران (گرایشهای ریاضی – فیزیک و علوم انسانی). اندیشههای نوین تربیتی. (3): 23.
مرادی پردنجانی، حجت اله؛ جعفری، پریوش؛ قاسمی، محمد؛ صادقی، ستار و حیدری، حسین. (1393). تبیین رابطه انگیزش پیشرفت، مرکز کنترل و ریسکپذیری با خلاقیت. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(4): 181-166.
مهدوی غروی، مریم؛ خسروی، معصومه و نجفی، مسعود. (1391). رابطه اضطراب امتحان، کمالگرایی و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی. اندیشههای نوین تربیتی. (31): 50-31.
نوحی، سیما؛ حسینی، سید مرتضی؛ رخساری زاده، حمید؛ صبوری، امین و علیشیری، غلامحسین. (1391). بررسی انگیزش پیشرفت و رابطه آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان رشتههای پزشکی، پرستاری و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله. طب نظامی. 14(3): 204-200.
نویدی، احد. (1382). بررسی سهم مشترک و اختصاصی متغیرهای عملکرد تحصیلی قبلی، خودپنداره تحصیلی و هوش عمومی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تعلیم و تربیت، 76: 130-79.
یاسمی نژاد، پریسا؛ طاهری، مرضیه؛ گل محمدیان، محسن و احدی، حسن. (1392). رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 20 (3): 338-325.
Ahmed, W., & Bruinsma, M. (2006). A structural model of self-concept, autonomous motivation and academic performance in cross-cultural perspective. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 4(3), 551-576.
Akinb,J.O. (2005).creativity and innovation, U.S.A,cyfo center publication.
Bakhtiarvand, F., Ahmadian, S., Delrooz, K., & Farahani, H. A. (2011). The moderating effect of achievement motivation on relationship of learning approaches and academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 28, 486-488.
Bong, M. (1998). Test of internal – External – farmes of Refernce Model With subject – specific Academic self- Efficancy and farme specific Academic self concepts. Educational psychology, 63(2), 282-303.
Danil, J. P., & Stevens, J. P. (1976). The interaction between Internal-External locus of control and two methods of collge instruction. American Educational research Journal. 13(2), 128-149.
Friedel, C. R., & Rudd, R. D. (2006). Creative thinking and learning styles in undergraduate agriculture students. Journal of Agricultural Education, 47(4), 102.
Howerton, D. & other. (1992). Locus of control and Achievment of At-risk Adolescent Blank males. Eductional Reserch, 63(3), 245-278.
Huang, chiungjung. (2011). Self-concept and academic achievement: A meta analysis of longitudinal relations. School psychology, 49(5), 505-528.
Iroegbu, M. N. (2013). Effect of test anxiety, gender and perceived self-concept on academic performance of Nigerian students. International. Journal of Psychology and Counseling, 5(7), 143-146.
Jackson, J. L., Dezee, K., Douglas, K., & Shimeall, W. (2005). Introduction to structural equation modeling (path analysis). Precourse PA08. Society of General Internal Medicine (SGIM), Washington, DC.
Johnson, B. R. (1990). Toward a multidimensional model of Entrepreneurship the case of Achivement Motivation and the entrepreneur. Entrepreneurship theory and practice, 14(3), 39-54.
Khalaila, R. (2015). The relationship between academic self-concept, intrinsic motivation, test anxiety, and academic achievement among nursing students: Mediating and moderating effects. Nurse Education Today, 35(3), 432-438.
Klein, J. D., & Keller, J. M. (1990). Influence of student ability, locus of control, and type of instructional control on performance and confidence. The Journal of Educational Research, 83(3), 140-146.
Lee, N. C., Krabbendam, L., Dekker, S., Boschloo, A., de Groot, R. H., & Jolles, J. (2012). Academic motivation mediates the influence of temporal discounting on academic achievement during adolescence. Trends in Neuroscience and Education, 1(1), 43-48.
Lied, T.R, & pritichard, R.D. (1976). Relationship between personality variables and component of the expectancy valance. Journal of applied psychology, 48(1), 35-42.
Marsh, H. W., & Martin, A. J. (2011). Academic self‐concept and academic achievement: Relations and causal ordering. British Journal of Educational Psychology, 81(1), 59-77.
Marsh, H. W., Trautwein, U., Lüdtke, O., Köller, O., & Baumert, J. (2005). Academic self and concept, interest, grades, and standardized test scores: Reciprocal effects models of causal ordering. Child development, 76(2), 397-416.
Pakrun, R., Goetz, T., & Frenzel, Annec., Barchfeld, P., & Perry, Raymond. P. (2011). Measuring Emotions in student's learning and performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). Contemporary Educational psychology, 36, 36-48.
Rose, R., Hall, C., Bolen, L. (1996). Locus of control and college student's Approaches to learning. Psychological Reports 53(2), 212-221.
Shane, S. E., & Collin, C. (2003). Entrepreneurial motivation. Human Resource Management Review, 13 (12), 254-279.
Sikhwari, T. D. (2014). A study of the relationship between motivation, self-concept and academic achievement of students at a University in Limpopo Province, South Africa. International Journal of Educational Science, 6(1), 19-25.
Slavin, R. E., & Davis, N. (2006). Educational psychology: Theory and practice. Educational Psychology. Johonsn state.
Soufi, S., Damirchi, E. S., Sedghi, N., & Sabayan, B. (2014). Development of Structural Model for Prediction of Academic Achievement by Global Self-esteem, Academic Self-concept, Self-regulated Learning Strategies and Autonomous Academic Motivation. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 114, 26-35.
Sterenberg R.J. (2003).Nature of Creativity. Yale university press.
Weiner, B. (1985). An attributional theory of achievement motivation and emotion. Psychological review, 92(4), 548.