ابراهیمی، علیرضا؛ ساعتی، صابر و رئیسی، صدیق. (1390). ارزیابی عملکرد اساتید با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها. کاربردی در دانشکده صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
استوارت گرگ آل وکنت جی براون. (1389). مدیریت منابع انسانی پیوند استراتژی و عمل. سید محمد اعرابی و مرجان فیاضی. چاپ اول. تهران. انتشارات مهکامه و پژوهشکده مدیریت سما.
اسماعیلی، ایوب. (1383). اهمیت توزین شاخصها در سیستم ارزیابی. ماهنامه تدبیر، 148، 32-30.
افضلی، افشین؛ حیدری، نسرین و عبدالملکی، جمال (1398). طراحی و اعتبارسنجی ابزار سنجش کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه بر مبنای مدل سرکوآل. فصلنامه اندازهگیری، 21(7)،228-205.
پروین، سمیه؛ جمشیدی، فاطمه؛ فتحی، رؤیا و حسینی، سید عابدین. (1392). ارزیابی کیفیت طرح درس اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور،5(4)،307-313.
حاجی علیزاده، کبری؛ رفیعی پور، امین و سماوی، سید عبدالوهاب. (1395). بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، (24)6،102-83.
خدیوی، اسدالله و اللهوردی خان وزیری، آیدا. (1394). طراحی و تدوین الگویی برای ارزشیابی اثربخشی و عملکرد اعضای هیئتعلمی دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی. مدیریت بهرهوری،9(34)،161-174.
ذوالفقار، محسن و مهرمحمدی، محمود. (1383). ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیئتعلمی رشتههای علوم انسانی دانشگاههای شهر تهران. دانشور رفتار، 6(11)،17-28.
رخشانی، مریم و شمس، علی. (1393). رابطه بین عملکرد پژوهشی و آموزشی اعضای هیئتعلمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه زنجان. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 6(31)،3-17.
شریف، سید مصطفی و سالک، فاطمه. (1387). تأثیر ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیأت: علمی بر ارتقای حرفهای آنان،مجلهدانشکدهعلومانسانیدانشگاهسمنان.21(2)،45-62.
صفری، علی؛ فرخی، مجتبی و صالح زاده، رضا. (1394). آسیبشناسی مدیریت منابع انسانی. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 7(1)، 111-83.
عبداللهی، حسین. (1392). تحلیل سازوکار ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیئتعلمی-مطالعه موردی دانشگاه علامه طباطبائی.
کیامنش، ع. (1367). آشنایی با الگوی سی آی پی پی.فصلنامه تعلیم و تربیت.
قدم پور، عزت اله؛ قاسمی پیر بلوطی، محمد؛ حسنوند، باقر و خلیلی گشنیگانی، زهرا )1396. (ویژگیهای روانسنجی مقیاس اشتیاق تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 8(29)،167-184.
گراوند، یاسر؛ کوهی، محمد؛ سید کابلی، الهه و علیزاده، احمد (1399). ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه درگیری پژوهشی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، (24)6،104-83.
گرجی، محمدباقر و صیامی، سحر. (1387). شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی.
محمودی، حسین؛ پازارگادی، مهرنوش و عبادی، عباس. (1387). ارزشیابی تجربهآموزشی، اساتید از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مجله راهبردهای آموزش، 2(2)،44-65.
مهدوی، سکینه؛ زارع، سودابه و نعیمی، نیره. (1393). مقایسه ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیئتعلمی توسط دانشجویان با خودارزیابی آنها. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(2)،32-54.
میرزایی، خلیل. (1386). فرهنگ توصیفی اصطلاحهای علوم اجتماعی.
نوبخت، ملیحه و رودباری، مسعود. (1391). ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اساتید: در دانشگاه علوم پزشکی تهران.
Adams, J. J. (2002). A View from the Top: What Academic Leaders Believe about Faculty Performance and Compensation in California's Four-year Postsecondary Institutions (Doctoral dissertation, University of Southern California).
Boyer, E. L., Moser, D., Ream, T. C., & Braxton, J. M. (2015). Scholarship reconsidered: Priorities of the professoriate. John Wiley & Sons.
Chambers, D. W., Boyarsky, H., Peltier, B., & Fendler, F. (2003). Development of a mission-focused faculty evaluation system. Journal of dental education, 67(1), 10-22.
Fatahi, Z., Adhami, A., Nakhaeai, N., EslamiNajad, T., & Noohi, E. (2005). Opinion of academic members of Kerman University of Medical Sciences about educational evaluation of lecturers, 2002-2003. Hormozgan Medical Journal, 9(1), 59-66.
Greenwood, G. E., Bridges Jr, C. M., Ware, W. B., & McLean, J. E. (1973). Student evaluation of college teaching behaviors instrument: a factor analysis. The Journal of Higher Education, 44(8), 596-604.
Hagan, C. M., Konopaske, R., Bernardin, H. J., & Tyler, C. L. (2006). Predicting assessment center performance with 360‐degree, top‐down, and customer‐based competency assessments. Human Resource Management: Published in Cooperation with the School of Business Administration, The University of Michigan and in alliance with the Society of Human Resources Management, 45(3), 357-390.
Hox, J. J. (1995). Applied multilevel analysis. TT-publikaties.
Jafari, H., Vahidshahi, K., Kosaryan, M., & Mahmoodi, M. (2007). Comparison between the results of academic staff self assessment and those made by the students, Faculty of Medicine, Mazandaran University of Medical Sciences, 2006. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences, 17(57), 67-74.
Kogan, L. R., Schoenfeld-Tacher, R., & Hellyer, P. W. (2010). Student evaluations of teaching: Perceptions of faculty based on gender, position, and rank. Teaching in Higher Education, 15(6), 623-636.
Lee, F. H., Lee, T. Z., & Wu, W. Y. (2010). The relationship between human resource management practices, business strategy and firm performance: evidence from steel industry in Taiwan. The International journal of human resource management, 21(9), 1351-1372.
Pulakos, E. D., & O’Leary, R. S. (2011). Why is performance management broken?. Industrial and Organizational Psychology, 4(2), 146-164.
Shakurnia, A. (2011). Faculty attitudes towards student ratings: do the student rating scores really matter?. Iranian Journal of Medical Education, 11(2), 84-93.
Shakurnia, A. H., & Assarezadegan, M. A. (2012). Comparison of faculty members’ evaluation scores based on attitudes toward student rating. Education Strategies in Medical Sciences, 4(4), 195-201.
Shao, L. P., Anderson, L. P., & Newsome, M. (2007). Evaluating teaching effectiveness: Where we are and where we should be. Assessment & Evaluation in Higher Education, 32(3), 355-371.
Trohalides, S. M. (2009). Technology-enhanced curriculum in a community college fitness program: Measuring the impact on commitment and student course satisfaction (Doctoral dissertation, Walden University).
Twisk, J. W. (2013). Applied longitudinal data analysis for epidemiology: a practical guide. cambridge university press.
Williams, D. A., Berger, J. B., & McClendon, S. A. (2005). Toward a model of inclusive excellence and change in postsecondary institutions. Washington, DC: Association of American Colleges and Universities.