امامقلی وند، فاطمه، کدیور، پروین و شریفی، حسن پاشا (1397). شاخصهای روانسنجی پرسشنامه شایستگی هیجانی –اجتماعی دانشآموزان (SECQ).فصلنامه اندازهگیریتربیتی، 9 (33)، 79-101.
انتظامی بیان، نرگس؛ احقر، قدسی و شعبانی گیل چالان، حسن. (1396). تأثیر یادگیری خودتنظیمی بر سبکهای حل تعارض دانشآموزان دورة راهنمایی. رویکردهای نوین آموزشی، ۱۲ (۱)، ۱۲۹-۱۱۰.
بابا پور خیرالدین، جلیل (۱۳۸۵). بررسی رابطه بین شیوههای حل تعارض ارتباطی و سلامت روانشناختی دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، ۱ (۴)، ۴۶ ـ ۲۷.
رحمتی زاده، خداداد و خرمآبادی، یدالله (۱۳۹۳). بهبود روابط بین فردی و مهارتهای حل تعارضات در دانشآموزان. همایش بینالمللی مدیریت، تهران، موسسه سفیران فرهنگی مبین.
سلیمانی، نادر (۱۳۸۴). بررسی رابطه رضایت شغلی و روحیه کارکنان مدارس با کاربرد سبکهای مدیریت تعارض. نشریه پژوهشهای تربیتی، ۲،(21)، ۸۵-۱۰۵.
کولتنر، جان (بی تا) (1369). ارتباط گفتاری میان مردم، اکبر میرحسینی و قاسم کبیری. تهران: انتشارات امیرکبیر.
مقیمی، محمد (1377). سازمان و مدیریت. تهران: انتشارات ترمه.
موسوی، مهری سادات؛ یزدخواستی، بهجت و محسنی تبریزی، علیرضا (1397). طراحی مدل سنجش ابعاد اجتماعی بهزیستی ذهنی. فصلنامه اندازهگیریتربیتی، 8 (31)، 113-150.
Baumgardner, A. (2012). Conflict Management Styles: The Start of Effective Conflict Managemen. New York. Education, Coach Training and Credentials.
Burrel, B. (2001). Conflict Management, New York. Irwin.
Dee, J. R., Henkin, A. B., & Holman, F. B. (2004). Reconciling Differences: Conflict Management Strategies of Catholic College and University Presidents. Higher Education, 47(2), 177-196.
Eckstein, D. (1998). Styles of conflict management. The Family Journal, 6(3), 240-243.
Gaumer Erickson, A. S. Soukup, J. H. Noonan, P. M., & McGurn, L. (2016). Conflict Management Questionnaire. Lawrence, KS: University of Kansas, Center for Research on Learning.
Kilman, R. H., & Thomas, K. W. (1974). Thomas-Kilmann Conflict Mode Instrument, Xicom, Incorporated.
krejcie,R.V. & Morgan, D.W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610.
Maslow, A. H. (1982). La Amplitud Potencial de la Naturaleza Humana. México, D. F.: Trillas.
Monograph on the Internet: McNamarea C. (2007). Basics of Conflict Management, Adapted from the Field Guide to Leadership and Supervision.
Muindi, E. N. (2016). Influence of principals’ conflict management styles on academic performance in public secondary schools in Makueni sub-county. Makueni County (Doctoral Dissertation).
Mummendey, A., & Otten, S., (1998). Positive-Negative Asymmetry in Social Discrimination,In W. Stroebe, & M. Hewstone (eds.). European Review of Social Psychology, 9, 107-143, Chichester: Wiley.
Mura, G., Bonsignore, V., & Diamantini, D. (2010). Conflict Management Among Secondary School Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2402-2408.
Novara D., Regoliosi L., (2007), I Bulli Non Sanno Litigare, Roma. Carrocci Faber.
Perry, D.G., Perry, L.C. & Kennedy, E. (1992). Conflict and the Development of Antisocial Behavior, In C. Urlinger Shantz & W.W. Hartup (Eds.). Conflict in child and adolescent development, Cambridge: Cambridge University Press, 301-329.
Rahim, M. A. (1983). Theory and Research in Conflict Management, New York, NY: Praeger Publishing.
Rahim, M. A. (2002). Toward a Theory of Managing Organizational Conflict. The International Journal of Conflict Management, 13, 206-235.
Rahim, M.A. (1986). Managing Conflict in Organization. Journal of Social Psychology, 126(1), 79-86.
Schaubroeck, J. (1990). Investigating Reciprocal Causation in Organizational Behavior Research. Journal of Organizational Behavior, 11(1), 17-28.
Schuster B., (1996). Rejection, Exclusion, and Harassement at Work and in Schools: An Integration of Results from Research on Mobbing, Bullying, and Peer-Rejection. European Psychologist, 1. 293-317.
Shahmohammadi, N. (2014). Conflict Management among Secondary School Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 159:630-635.
Steinberg, L., & Silk, J. S. (2002). Parenting Adolescents, Handbook of parenting, 1, 103-133.
Tamm, A., Tulviste, T., & Urm, A. (2018). Resolving Conflicts with Friends: Adolescents' Strategies and Reasons behind These Strategies. Journal of Adolescence, 64, 72-80.
Tschannen-Moran, M. (2001). The effects of a state-wide conflict management initiative in schools. American Secondary Education, 2-32.
Ubinger, M. E., Handal, P. J., & Massura, C. E. (2013). Adolescent Adjustment: The Hazards of Conflict Avoidance and the Benefits of Conflict Resolution. Psychology, 4(01), 50.