اسکندری، ناصر.، و گویا، زهرا. (1394). کسر متعارفی، تفکر نسبیتی و بدفهمیهای رایج دانشآموزان در رابطه با کسرها. مجله رشد آموزش ریاضی. 32، (119) 47-40.
امبرتسون، سوزان ای.، و رایس، استیون پی.(1388). نظریههای جدید روانسنجی برای روانشناسان. مترجمان: حسن پاشاشریفی، ولیالله فرزاد، مجتبی حبیبی عسگرآباد، بلال ایزانلو. چاپ اول، تهران: انتشارات رشد.
ایزانلو، بلال.، و حبیبی، مجتبی. (1386). مقدمهای بر رویکردهای جدید اندازهگیری در حوزهی روانشناسی و علوم تربیتی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، 2، (8)، 164-135.
بخشعلی زاده، شهرناز.، غلامآزاد، سهیلا.، و بروجردیان، ناصر. (1392). شناسایی بدفهمیهای رایج دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی در حوزهی محتوایی ریاضی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
حبیبی، مجتبی.، مرادی، فاطمه.، و ایزانلو، بلال. (1390). تغییرناپذیری پارامترها در نظریه سؤال پاسخ و تحلیل عاملی تأییدی: توصیف و مقایسه دو رویکرد بر اساس دادههای تجربی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. 2 (6)، 70-47.
دیمارس، کریستین. (1393). کاربرد نظریه سؤال پاسخ در سنجش آموزش. ترجمه عباس بازرگان و مجید یوسفی افراشته. چاپ اول، تهران: انتشارات سازمان سنجش کشور.
ذوالفقارنسب، سلیمان. (1382). آزمونی ناپارامتریک برای تکبعدی بودن صفات مکنون بر اساس مدلهای جدید اندازهگیری. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی.
پاشا شریفی، حسن. (1390). اصول روانسنجی و روانآزمایی. چاپ پانزدهم، تهران: انتشارات رشد.
کیامنش، علیرضا. (1392). روشهای ارزشیابی آموزشی. چاپ پنجم، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
گویا، زهرا.، و حسام، عبدالله. (1384). نقش طرحوارهها در شکلگیری بدفهمیهای ریاضی دانشآموزان. مجله رشد آموزش ریاضی، 23 (82) 16-4.
مامشریفی، اسماعیل.، دلاور، علی.، بلوکی، آزاده.، و شعبانی، سمیه. (1391). ارزشیابی آزمون نظری آزمون گواهینامه رانندگی بر اساس نظریه سؤال-پاسخ و مقایسه آن با نظریه کلاسیک. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 2 (7) 33-1.
مینایی، اصغر. فلسفینژاد، محمدرضا. (1389). روشهای سنجش تکبعدی بودن سؤالات در مدلهای دوارزشی سؤال-پاسخ. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. 1(3) 99-71.
ون دویل، جان ا. (1382). توسعه فهم و درک. ترجمه: سپیده چمنآرا. مجله رشد آموزش ریاضی. 20(73) 14-4.
همبلتون، رونالد ک. سوامیناتان، اچ. راجرز، اچ جین. (1389). مبانی نظریه سؤال-پاسخ. ترجمه: محمدرضا فلسفینژاد. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
Bailey, D. H., Siegler, R. S., & Geary, D. C. (2014). Early predictors of middle school fraction knowledge. Developmental science, 17 (5), 775 - 785.
Callingham, R., & Bond, T. (2006). Research in mathematics education and Rasch measurement. Mathematics Education Research Journal, 18(2), 1-10.
Clements, M.A. & Ellerton, N.F, (1996) Mathematics education research: past, present and future. Bangkoh. UNESCO.
Mo, L., Yang, F., & Hu, X. (2011). An empirical examination of IRT information for school climate surveys. Educational Research and Evaluation, 7 (1), 33-45.
Ni, Y., & Zhou, Y. D. (2005). Teaching and learning fraction and rational numbers: The origins and implications of whole number bias. Educational Psychologist, 40(1), 27-52.
Obersteiner, A., Van Dooren, W., Van Hoof, J., & Verschaffel, L. (2013). The natural number bias and magnitude representation in fraction comparison by expert mathematicians. Learning and Instruction, 28, 64-72.
Rizopoulos, D. (2006). ltm: An R package for latent variable modeling and item response theory analyses. Journal of statistical software, 17(5), 1-25.
Rupp, A. A. (2003). Item response modeling with BILOG-MG and MULTILOG for Windows. International Journal of Testing, 3(4), 365-384.
Siegler, R. S., Duncan, G. J., Davis-Kean, P. E., Duckworth, K., Claessens, A., Engel, M., Susperreguy, M. I, & Chen, M. (2012). Early predictors of high school mathematics achievement. Psychological science, 23(7), 691-697.
Soygür, M. (2008). Misconceptions of Students in Algebra Lessons: An Investigation of the Issue in the Middle Schools of the TRNC (Doctoral dissertation, Eastern Mediterranean University).
Vamvakoussi, X., Van Dooren, W., & Verschaffel, L. (2012). Naturally biased? In search for reaction time evidence for a natural number bias in adults. The Journal of Mathematical Behavior, 31(3), 344-355.
Vamvakoussi, X., Vosniadou, S. (2004). Understanding the structure of the set of rational numbers: A conceptual change approach. Learning and Instruction, 14(5), 453-467.
Van Hoof, J., Lijnen, T., Verschaffel, L., & Van Dooren, W. (2013). Are secondary school students still hampered by the natural number bias: A reaction time study on fraction comparison tasks? Research in Mathematics Education, 15(2), 154-164.
Van Hoof, J., Verschaffel, L., & Van Dooren, W. (2015). Inappropriately applying natural number properties in rational number tasks: characterizing the development of the natural number bias through primary and secondary education. Educational Studies in Mathematics, 90(1), 39-56.
Van Hoof, J., Janssen, R., Verschaffel, L., & Van Dooren, W. (2015). Inhibiting natural knowledge in fourth graders: towards a comprehensive test instrument. ZDM, 47 (5), 849-857.
Wu, M., & Adam, R. (2006). Modelling Mathematics problem solving item responses using a multidimensional IRT model. Mathematics Education Research Journal, 18(2), 93-113.