اجتهادی؛ مصطفی.(1372). تحلیلی بر توانمندیها و کاستی های نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. سال ششم. شماره 3. شماره مسلسل 17.
آراسته، حمیدرضا و محمودی راد، مریم .(1382. آموزش اثر بخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، جلد5 . ویژه نامه آموزش پزشکی، پائیز و زمستان.
توکل محسن، رحیمی مدیسه، محمد ترابی سیما.(1377). بررسی ویژگیهای استادان از دیدگاه دانشجویان (با رویکرد ارزیابی دانشجویان از استادان). پژوهش در علوم پزشکی؛ 3 (پیوست 1): صفحات 33 - 5 .
حاجی آقاجانی سعید.(1377). نظرات استادان دانشکده پرستاری و مامایی در مورد اثر ارزشیابی دانشجویان بر چگونگی تدریس آنها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پژوهش در علوم پزشکی؛ (پیوست 1): صفحات 36-8 .
سیف، علی اکبر .(1370). ارزشیابی دانشجویان از استادان، تا چه اندازه میتوان به آن اعتماد کرد؟ پژوهشهای روانشناختی، شماره 1 و 2 ، پائیز و زمستان 70 .
سیف، علی اکبر .(1375). روشهای ارزشیابی کیفیت فعالیتهای علمی- آموزشی اعضاء هیات علمی دانشگاه ها. مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران. آبان 75 .
سیف، علی اکبر .(1385). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
شکورنیا عبدالحسین، مطلق محمد اسماعیل.(1380). ارزشیابی استاد و ارتقای کیفیت. خلاصه مقالات اولین همایش کشوری ارزیابی و اعتبار بخشی. اهواز: دانشگاه علوم پزشکی اهواز.
غفوریان، مهدی و همکاران. بازخورد اعلام نتایج ترزشیابی استادان دانشگاه علوم پژشکی اهواز در بهبود کیفیت تدریس آنان از دیدگاه خودشان. دانشگاه علوم پژشکی اصفهان. 1382.
قهرمانی، محمد؛ عارفی، محبوبه و جمشیدی، لاله .(1387). بررسی تأثیر ارزیابی پایان ترم بر عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 48.
کیان ارثی، فرحناز .(1384). ساخت و هنجاریابی پرسشنامه ارزشیابی از عملکرد آموزشی استادان دانشگاه علامه طباطبایی تهران در سال تحصیلی 84-1383 . پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
گرجی، یوسف .(1376). رابطه میزان محبوبیت اجتماعی استادان از نظر دانشجویان و نحوه ارزشیابی دانشجویان از فعالیت های آموزشی آنان، مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی، ص 422.
معروفی، یحیی؛ کیامنش، علیرضا؛ مهر محمدی، محمود و علی عسگری، مجید .(1386)، ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی: برخی دیدگاهها، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال اول. شماره 5.
نجاریان، بهمن .(1373). ساخت و اعتباریابی فرم کوتاه مقیاس افسردگی کودکان (CDS – A) به وسیله تحلیل عوامل. مجله پژوهشهای روان شناختی، دوره 2، شماره 3 و 4 .
Allen,M.J.& Yen,W. M. (1979). Introduction to Measurement Theory. Brooks/Close Publishing Company, Monterey, California, a division of Wadsworth.
Arreola. A. R. (2001). Developing a comprehensive faculty evaluation system second edition. University of Tennessee. Press: Anker publishing Company.
Arreola. A. R. (2001). Developing a comprehensive faculty evaluation system second edition. University of Tennessee. Press: Anker publishing Company.
Bardes C.L.& Hayes J.G.(1995). Are the teachers teaching? Measuring the educational activities of clinical faculty. Acad Med: 70 (2): 111 – 14.
Bland C.J.Wersal L. vanloy W.& Jacott W. (2002). Evaluating faculty performance: a systematically designed and assessed approach. Acad Med; 77 (1): 15 – 30.
Boyer E. (1990). Scholarship reconsidered: Priorities of the professoriate. Princeton: The Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching; 27-28.
Boyle P. Pettigrove M. & Atkinson C. (2001). Australian national university student student evaluation of teaching ANUSET: a guide for academic staff. 3rd ed. Canberra: Australian National University.
Cattell, R. B. (1966).The scree test for the number of factors. Multivariate behavioral research, Vol. 1, 245-276.
Child, D. (1978). The Essentials of factor analysis. London: Holt, Rinehart, and Winston.
Commrey, A. L. (1973). A first Course in factor analysis. New York: Academic press.
Cook. S (1989). Improving the quality of student ratings of instruction: A look at two strategies, different academic settings and their relation to student/course/ instructor characteristies. Journal of Researeh in Higher Education 22: 131-157.
Copeland H. L. Hewson M. G. (2000). Developing and testing an instrument to measure the effectiveness of clinical teaching in an academic medical center. Acad Med; 75 (2): 161 – 6.
Cronbach, L. J. & Meehl, P. E. (1955). Construct validity in psychological tests. Psychological Bulletin, Vol. 52, 281-302.
Cronbach, L. J. (1970). Essentials of Psychological testing (3rd ed.). New York: Harper and row international.
Divokv. J (1995). Eliciting teaching evaluation