منابع
آقازاده،احمد.( 1374). نقش و اهمیت تحلیل و سازماندهی مواد آموزشی در سیستم آموزش از راه دور، مجموعه مقالات تخصصی آموزش از راه دور، دانشگاه پیام نور.
آهنچیان، محمدرضا .(1382). آموزش و پرورش در شرایط پست مدرن، تهران: انتشارات طهوری.
ابراهیمزاده،عیسی.( 1377). طرح آموزش ضمن کار نیروی انسانی کشور با استفاده از نظام آموزش از راه دور، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی.
بازرگان عباس.( 1383). ارزشیابی آموزشی، انتشارات: سمت.
دی.آر.گریسون و آندرسون.(2003). یادگیری الکترونیکی در قرن 21 مبانی نظری و عملی، ترجمه زارعی زوارکی و صفایی موحد(1384) تهران: انتشارات علوم و فنون.
رحمانی، بهاالدین .(1384). بررسی تحلیلی محتوای برنامه های آموزشی دوره آزمایشی آموزش مجازی دانشکده علوم حدیث شهر ری براساس اهداف از پیش تعیین شده، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
زارعی زوارکی، اسماعیل .(1384). یادگیری الکترونیکی و چالش آموزش عالی. مجموعه خلاصه مقالات ارائه شده در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی (چاپ نشده ).
زارعی زوارکی، اسماعیل .(1387). سنجش و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی. نامه آموزش عالی. سال اول، شماره 3.
سیف، علی اکبر .(1376). روشهای اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، تهران: نشر دوران.
سیف،علی اکبر.(1371) آموزش معلم محور و آموزش کتاب محور، مجموعه مقالات تخصصی آموزش از راه دور، دانشگاه پیام نور، تهران.
شعاری نژاد، علی اکبر .(1375). فرهنگ علوم رفتاری، تهران: انتشارات امیرکبیر.
شعبانی، حسن .(1371). مهارتهای آموزشی و پرورشی: روشها و فنون تدریس، تهران: انتشارات سمت.
عطاران، محمد .(1381). جهانی شدن، فناوری اطلاعات (IT) و تعلیم و تربیت، تهران: موسسه فرهنگی پژوهشی آفتاب مهر با همکاری انتشارات ایتا.
فردانش هاشم .(1383). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، انتشارات: سمت.
منتظر، غلامعلی .(1383). مطالعه تطبیقی توسعه اطلاعاتی در نظام آموزشی کشورهای گوناگون جهان، سومین همایش سالانه برنامه درسی درعصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران: انتشارات آییژ، انجمن برنامه ریزی درسی ایران.
مهرمحمدی، محمود .(1383). بازاندیشی مفهوم و مدلول انقلاب آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات، سومین همایش سالانه برنامه درسی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران: انتشارات آییژ، انجمن برنامه ریزی درسی ایران.
نصر اصفهانی، احمدرضا .(1371). عوامل مؤثر در بهبود کیفیت تدریس، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 29.