نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی
2 عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طو
3 کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف سنجش و ارزشیابی دوره آموزش الکترونیکی رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی صورت گرفته است. روش: با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، از جامعه آماری دانشجویان و آموزشیاران دوره آموزش الکترونیکی رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نمونهای به حجم 61 نفر انتخاب شدند. با استفاده از چک لیستی که توسط نویسندگان مقاله حاضر و با بهره گیری از تجارب جهانی تهیه شد، مؤلفههای دوره آموزشالکترونیکی رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مورد سنجش و ارزشیابی قرار گرفت. دادههای حاصل با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: نتایج بیانگر آن بود که برنامه آموزش الکترونیکی رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی براساس اهداف و معیارهای از پیش تعیین شده، در حد نسبتاً مطلوب قرار دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Assessment and evaluation of E-learning: A case study from the industrial engineering E- learning course of K. N.Toosi University
نویسندگان [English]
- esmaeil zarei zavaraki 1
- kamal agjhigh 2
- kazem rastegar 3
1
2
3
چکیده [English]
The purpose of this study was to assess and evaluate the E-learning course of industrial engineering at Khajeh NasirddinToosi University. The research population included all the industrial engineering students and instructors at Khajeh NasirddinToosi University. The sample comprised 61 (51 students and 10 instructors) who were selected purposive sampling method. According to a review of global experiences, a checklist designed and applied. By analytical and descriptive statistical methods, it was found that the E-learning course of industrial engineering at Khajeh NasirddinToosi University could be relatively a suitable programme. These findings which may have some implications in designing E-learning course, are discussed in fully in this paper
کلیدواژهها [English]
- E-learning
- assessment
- Evaluation
- industrial engineering
- E-learning program