اصلانی سجهرود، کریم. (1394). بررسی آموزش مبتنی بر برنامهریزی چندبعدی و آموزشهای مرسوم بر خلاقیت کودکان مراکز پیشدبستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
بازرگان، سیمین. (1399). برنامهریزی چندبعدی؛ ماتریس زندگی. تهران: مدرسه.
پناهی، هادی، غضنفری، فیروزه، غلامرضایی، سیمین، صادقی، مسعود و سپهوندی، محمدعلی. (1398). بررسی علل پیدایی اختلال اضطراب تعمیم یافته در کودکان پیشدبستانی از منظر متخصصان علوم رفتاری. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13 (4)، 72-52.
حسنوند، باقر و حسنوندی، صبا. (1394). تأثیر آموزش مبتنی بر برنامهریزی چندبعدی بر بهبود ارتباط کلامی، کلیشهای و مهارتهای اجتماعی کودکان اوتیستیک. فصلنامه مطالعات پیشدبستانی و دبستان. 1 (2)، 102-84.
دیانی، نسیم. (1390). اثربخشی فعالیتهای کاردستی و نقاشی بر اساس مدل برنامهریزی چندبعدی بر کاهش اضطراب کودکان 6-4 سال شیرخوارگاه آمنه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
شفیعپور، محدثه. (1398). طراحی برنامه آموزشی چندرسانهای مبتنی بر داستان اجتماعی و الگوبرداری ویدئویی و بررسی تأثیر آن بر مهارتهای خودیاری دانشآموزان کمتوان هوشی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
صفری، سجاد، حسنوند، باقر، فیاض ایراندخت و بازرگان، سیمین. (1394). تأثیر آموزشوپرورش پیشدبستانی بر مبنای برنامهریزی چندبعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی. فصلنامه روانشناسی، 1 (37)، 138-119.
صفری، مهدی، و مفیدی، فرخنده. (1393). بررسی و تحلیل معیارهای طراحی فضای آموزشی موجود در مراکز پیشدبستانی و دبستان و تنظیم آنها بر اساس معیارهای برنامهریزی چندبعدی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 13 (51)، 110-97.
فرنام، علی، سلطانینژاد، محمدسجاد و حیدری، الهه. (1399). اثربخشی بازیدرمانی با رویکرد شناختی–رفتاری در کاهش اضطراب اجتماعی کودکان با اختلال سلوکی. نشریه پرستاری کودکان، 6 (4)، 104-95.
گودرزی، کوروش، مریدیان، سارا و روزبهانی، مهدی. (1398). تعیین اثربخشی بازیدرمانی بر پرخاشگری، استرس و اضطراب کودکان. مجله علوم حرکتی و رفتاری، 2 (2)، 125-116.
مرادی، ارمیتا. (1399). بررسی تأثیر برنامهریزی چندبعدی مبتنی بر مطالعات برنامه درسی راهبردی بر کم و کیف فعالیتهای هنری و زیباییشناختی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور، مرکز اصفهان.
وکیلنیا، مهرناز و زینالی، علی. (1397). تأثیر بازیهای دبستانی بر کاهش افسردگی و اضطراب و دوری گزینی اجتماعی دانشآموزان مبتلا به نارساییهای رشدی و ذهنی. مجله مطالعات ناتوانی، 10 (5)، 7-1.
هدایتی ورکیانی، مریم، برجعلی احمد، بازرگان سیمین و مومنیفر، محمد. (1397). اثربخشی فعالیتهای تربیتبدنی و هنری با تأکید بر موسیقی بر سلامتی و کاهش اضطراب کودکان پیشدبستانی، بر اساس مطالعات برنامه درسی راهبردی و الگوی برنامهریزی چندبعدی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 13 (51)، 168-145.
یزدانی، فریدون. (1398). اثربخشی بازی درمانگری بر کاهش اضطراب دانشآموزان مدارس ابتدایی. مجلۀ علوم روانشناختی، 18 (74)، 246-235.
Adebisi, R. O., & Jerr, J. (2019). Effect of Use of Instructional Materials on Self-Help Skills of Children with Intellectual Disabilities in Abuja School for The Handicapped, Abuja, Nigeri. Journal for ReAttach Therapy and Developmental Diversities, 2 (1), 1-11.
Asan, H. & Sezgin, Z. Ç. (2020). Effects of the Educational Games on Primary School Students’ Speaking Skills and Speaking Anxiety. Journal of Theoretical Educational Science, 13 (4), 685-700.
Banneyer, K. N., Bonin, L., Price, K., Goodman, W. K., & Storch, E. A. (2018). Cognitive behavioral therapy for childhood anxiety disorders: a review of recent advances. Current psychiatry reports, 20 (8), 65-72.
Clerkin, E. M., Sarfan, L. D., Parsons, E. M., & Magee, J. C. (2017). Mindfulness Facets, Social Anxiety, and Drinking to Cope with Social Anxiety: Testing Mediators of Drinking Problems. Mindfulness, 8 (1), 159-170.
Durkee Hester, A. (2020). Self-help Skills. Carolina Institute for Developmental DisabilitiesUniversity of North Carolina at Chapel HillChapel HillUSA.
Garcia-Lopez, L. j., Saez-Castillo, A. J., & Fuentes-Rodriguez, G. (2016). Psychometric properties of the Youth Anxiety Measure for DSM-5, Part I (YAM-5-I) in a community sample of Spanish-speaking adolescents. Journal of Affective Disorders, 15 (208), 455-459.
Heeren, A., & McNally, R. J. (2018). Social anxiety disorder as a densely interconnected network of fear and avoidance for social situations": Correction. Cognitive Therapy and Research, 42 (6), 878–879.
Irwan Mahazir, I., Siti Khadijah, A., Mohd Erfy, I,. Kamaruzzaman, I., & Norazah, M. N. (2019). Impact of Games on Motivation, Attention and Skills in Pre-school Children. International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering, 157-159.
Lelisho, M. E., Merera, A. M., Tareke, S. A., Suleman Hassen, S. (2022). Generalized anxiety disorder among mothers attending perinatal services during COVID-19 pandemic: using ordinal logistic regression model. Heliyon, 8, 1-9.
Muller, E., & Donley, C. h. (2019). Measuring the Impact of a School-Based, Integrative Approach to Play Therapy on Students With Autism and Their Classroom Instructors. International Journal of Play Therapy, 28 (3), 123–132.
Myatt, M. (2018). Building curriculum coherence. Impact journal 0f the chartered college of teaching Raberts, R., Attkinsson, C.C., & Rosenblatt, A. (1998). Prevalence of psychopathology among children and adolescents. American Journal of Psychiatry., 155 (6), 715-725.
Özgan, E., Karakılıç, H. F., Binici, D., Ustaoglu, A., & Ayhan, M. (2019). The Relationship between Test Anxiety and Academic Performance. Electronic International Journal of Education, Arts, and Scienc, 5 (10), 1-12.
Pavlidou, I., Dragicevic, N., Tsui, E. (2021). A Multi-Dimensional Hybrid Learning Environment for Business Education: A Knowledge Dynamics Perspective. Sustainability, 13 (1), 1-23.
Swan, A. J., & Kendall, P. C. (2016). Fear and missing out: Youth anxiety and functional outcomes. Clinical Psychology: Science and Practice, 23 (4), 417-435.
Toledo-Fernández, A., Betancourt-Ocampo, D., & González-González, A. (2021). Distress, Depression, Anxiety, and Concerns and Behaviors Related to COVID-19 during the First Two Months of the Pandemic: A Longitudinal Study in Adult Mexicans. Behav. Sci, 11 (76), 1-15.
Türkoğlu, B. (2019). The Effect of Educational Board Games Training Programme on the Social Skill Development of the Fourth Graders. Elementary Education Online, 18 (3), 1326-1344.
Wijnhoven, L. A. M., Creemers, D. H. M., Vermulst, A. A., Lindauer, J. L., Otten, R., Engels, C. M. E., Granic, I. (2020). Effects of the video game ‘Mindlight’ on anxiety of children with an autism spectrum disorder: A randomized controlled trial. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 86,1-9.
Xiong, Z., Weng, X., & Wei, Y. (2022). SandplayAR: Evaluation of psychometric game for people with generalized anxiety disorder. The Arts in Psychotherapy, 80, 34-39.
Zeng, S., Tang, G., Su, M., Luo, X., Liang, H., Yang, L., & Zhang, B. (2022). Infralow-frequency transcranial magnetic stimulation as a therapy for generalized anxiety disorder: A randomized clinical trial. Comprehensive Psychiatry, 1 (117), 1-8.