اسماعیلپور، خلیل و جمیل، لیلی. (1393). رابطه ادراک از شیوههای فرزند پروری و اضطراب صفت پدر و مادر با اضطراب جوانان. فصلنامه آموزش و ارزیابی، 25، 75-85.
اگان، سارا، وید، تریسی، شافران، رز و آنتونی، مارتین. (2014). درمان شناختی رفتاری برای کمالگرایی. ترجمه محمد محمودی و همکاران. (1395). تهران: ابنسینا.
بشارت، محمدعلی اسدی، محمدمهدی و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1395). نقش واسطهای استحکام من در رابطه بین ابعاد کمالگرایی و نشانههای اضطراب. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 2(4)، 1-18. doi: 10. 22108/ppls. 2017. 21717.
بخشایی، فرح. (1395). مدلیابی رابطه راهبردهای مدیریت زندگی، ادراک از شیوه فرزند پروری، ادراک از جو مدرسه و تحول مثبت جوانی با سرزندگی تحصیلی، رساله دکتری دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع)، دانشکده ادبیات و علوم انسانی گروه روانشناسی.
طباطبایی، سید موسی. (1376). بررسی ارتباط بین شیوههای اسناد علی و خودپنداره و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر سال سوم دبیرستانهای شهر سمنان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
مهدوی مزده، مامک، حجازی، الهه و نقش، زهرا. (1397). رابطه ادراک از سبکهای والدینی با تابآوری: نقش واسطهای عاملیت انسانی. مجله روانشناسی، 22(3)، 326-343.
هومن، حیدر علی. (1387). راهنمای فراتحلیل در پژوهش علمی. تهران: سمت.
یوسفی دوگوری، صغری و عموپور، مسعود. (1399). رابطه هوش هیجانی، کمالگرایی و اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان پایه ششم ابتدایی. انجمن جامعهشناسی آموزشوپرورش، 12(1)، 41-53.
References
Barkley & Robin, A. L (2014). Defiant teens: A clinician's manual for assessment and family intervention. Guilford Publications.
Burns, D. D. (1983). The spouse who is a perfectionist. Medical Aspects of Human Sexuality, 17, 219-230
Caprara, G. V., Vecchione, M., Alessandri, G., Gerbino M., & Barbaranelli, C. (2011). The contribution of personality traits and self-efficacy beliefs to academic achievement: A longitudinal study. British Journal of Educational Psychology, 81(1): 78- 96
Flett, G. L., Blank Stein, K. R., & Hewitt, P. L. (2009). Perfectionism, performance, and state positive affect and negative affect after a classroom test. Canadian Journal of School Psychology, 24, 4–18.
Frost, R. O., Heimberg, R. G., Holt, C. S., Mattia, J. I., & Neubauer, A. L. (1993). A comparison of two measures of perfectionism. Personality and Individual Differences, 14, 119–126.
Frost, R. O., Marten, P., Lahart, C., & Rosenblate, R. (1990). The dimensions of perfectionism. Cognitive Therapy and Research, 14, 449–468.
Graber, J. A., Brooks-Gunn, J., & Petersen, A. C (2018). Transitions through adolescence: Interpersonal domains and context. Psychology Press.
Grolnick, W. S., Ryan, R. M. & Deci, E. L. (1997). Internalization in the family: The self determination perspective. In J. E. Grusec and L. Kuczynski (Eds.) Parenting and children’s internalization of values. NY: Wiley.
Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (1991a). Dimensions of perfectionism in unipolar depression. Journal of Abnormal Psychology, 100, 98–101.
Hewitt, P. L., Smith, M. M., Deng, X., Chen, C., Ko, A., Flett, G. L., & Paterson, R. J. (2020). The perniciousness of perfectionism in group therapy for depression: A test of the perfectionism social disconnection model. Psychotherapy, 57(2), 206.
Hill, R. W., Huelsman, T. J., Furr, R. M., Kibler, J., Vicente, B. B.,& Kennedy, K. (2004). A New measure perfectionism: The Perfectionism Inventory. Journal of Personality Assessment. 82(1): 80-91
Johnson, D. P., & Slaney, R. B. (1996). Perfectionism: Scale development and a study of perfectionistic clients in counseling. Journal of College Student Development, 37, 29–41.
Leung, J. T. V.; & Shek, D. T. L. (2014). Parent–Adolescent Discrepancies in Perceived Parenting Characteristics and Adolescent Developmental Outcomes in Poor Chinese Families. Journal of child and family studies, 23(2), 200-213.
Lo, A., & Abbott, M. J. (2019). Affective, cognitive, and behavioural responses to repeatedly demanding performance expectations across adaptive and maladaptive dimensions of perfectionism. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 51(4), 278.
Mastrotheodoros, S., Van der Graaff, J., Deković, M., Meeus, W. H. J., & Branje, S (2020). Parent–Adolescent Conflict across Adolescence: Trajectories of Informant Discrepancies and Associations with Personality Types. Journal of Youth and Adolescence, 49(1), 119-135.
https://doi. org/10. 1007/s10964-019-01054-7
Micucci, J. A (2009). The adolescent in family therapy: harnessing the power of relationships. Guilford Press.
Mikolajczak, M., & Roskam, I. (2020). Parental burnout: Moving the focus from children to parents. New directions for child and adolescent development, 2020(174), 7-13.
Moed, A., Gershoff, E. T., Eisenberg, N., Hofer, C., Losoya, S., Spinrad, T. L., & Liew, J (2015). Parent–Adolescent Conflict as Sequences of Reciprocal Negative Emotion: Links with Conflict Resolution and Adolescents’ Behavior Problems. Journal of Youth and Adolescence, 44(8), 1607-1622. https://doi. org/10. 1007/s10964
-014-0209-5
Mofield, E., Peters, M. P., & Chakraborti-Ghosh, S. (2016). Perfectionism, Coping, and Underachievement in Gifted Adolescents: Avoidance vs. Approach Orientations. Education sciences, 6 (3), 21-42.
Natoli, A. P., Huprich, S. K. (2014). sensitivity to criticism mediates the relationship between interpersonal problems and state and trait depressivity. Eastern Michigan University,. Ypsilanti.
Schuman, S. L., Graef, D. M., Janicke, D. M., Gray, W. N., & Hommel, K. A. (2013). An exploration of family problem-solving and affective involvement as moderators between disease severity and depressive symptoms in adolescents with inflammatory bowel disease. Journal of Clinical Psychology in Medical Settings, 20(4), 488-496.
Shafran, R., Cooper, Z., & Fairburn, C. G (2002). Clinial Perfectionism: coganitive behavior analysis. Journal Behavior Research and Terapy, 40: 773-791
Stoeber J, & Yang H. (2010). Perfectionism and emotional reactions to perfect and flawed achievements: Satisfaction and pride only when perfect. Pers Individ Differ. 49(3): 246-51.
Tabachnick BG, Fidell L. Using Multivariate Statistics: New York: Harper & Row.; 2012.
Vanstone, M. D. & Hicks, R. E. (2019). Transitioning to university: Coping styles as
mediators between adaptive
-maladaptive
perfectionism and test anxiety
. Personality and Individual Differences, 141(15): 68-75.
Yıldız, M., Duru, H., & Eldeleklioğlu, J. (2020). Relationship between parenting styles and multidimensional perfectionism: A meta-analysis study. Educational Sciences: Theory & Practice, 20(4)