بهرامبیگی، مهری. (1391). ویژگیهای مطلوب در تدوین سرفصل درسی دانشگاهی با نقد بر سرفصلهای درسی رشته زبان فرانسه. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 16(25)، 48-58.
حسنزاده، حسام. (1398). بررسی تطبیقی سرفصل دروس دوره کارشناسی طراحی گرافیک در ایران و منتخبی از دانشگاههای جهان. نشریه مطالعات تطبیقی هنر، 5(9)، 35-45.
دفترچه سؤالهای آزمون دکتری سالهای 1393 تا 1396 رشتههای آمار و مهندسی کشاورزی (منتشرشده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور).
دفترچه سؤالهای آزمون کارشناسی ارشد سالهای 1393 تا 1396 رشتههای آمار و مهندسی کشاورزی (منتشرشده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور).
رضایی، مژده. (1395). مطالعه تطبیقی سرفصل دروس رشتههای حوزه فناوری اطلاعات سلامت. در هفتمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجوئی، 23، اردیبهشت 1395، اردبیل – ایران.
سرفصل و برنامه آموزشی دوره کارشناسی رشته آمار. (مصوب 26/02/1388).
سرفصل و برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد رشته آمار ریاضی. (مصوب 10/10/1374).
شبخیز، فاطمه، جعفری، حجین، امینیان رضوی، افسر و توراندخت بلند، آذین. (1391). بررسی سرفصل دروس و ارائه پیشنهادهای اصلاحی دوره کارشناسی تربیتبدنی با گرایش مربیگری. مدیریت ورزشی، (12)، 147-162.
صادقی شاهدانی، مهدی، صاحبهنر، حامد، عظیم زاده آرانی، محمد و حسینی دولتآبادی، سید مهدی. (1391). بررسی اثر شوکهای پولی بر متغیرهای کلان اقتصادی با استفاده از روش BVAR: مطالعه موردی ایران. فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات اقتصادی در ایران، 1(4)، 99-100.
علوی، سید محمد، کیوان پناه، شیوا و تاسی، یونس. (1396). بررسی سرفصل دروس انگلیسی برای اهداف آکادمیک بر اساس نیازسنجی. IJEAP، 6(1)، 16-1.
کرمی، مرتضی و فتاحی، هدی. (1392). تغییر برنامه درسی آموزش عالی، (مورد: برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی). مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 3(7)، 111-138.
غریبپور، افرا و توتونچی مقدم، مارال. (1394). بازنگری تطبیقی برنامه آموزشی پایه طراحی در دوره کارشناسی معماری. نشریه هنرهای زیبا، 20(4)، 59-72.
متوسلی محمود و مزرعتی، محمد. (1390). پیشبینی و تحلیل سیاستی از تقاضای حاملهای انرژی در ایران مدلهای VAR,BVAR و پیشنهاد مدلهای SBVAR. مجله برنامهوبودجه، (43-44)، 29-76.
مهاجر ارومیه. الهه. (1391)، برآورد پارامترهای یک جمعیت متناهی با استفاده از توزیع پسین پولیا، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته آمار، دانشگاه شیراز، دیماه 1391.
یادگارزاده، غلامرضا. (1399). بررسی و مطالعه اثر آزمون سراسری بر برنامه درسی دوره متوسطه. طرح پژوهشی آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران.
References
Abrego, L. and Osterholm, P (2008), "External Linkages and Economic Growth in Colombia: Insights from A Bayesian VAR Model", IMF Working Paper WP/08/46.
Amisano, G. and Serati, M (2004)," Time Varying Parameters BVAR Models for Inflation Forecasting", Research Unit of the Bank of Italy.
Annala, J., Lindén, J., & Mäkinen, M. (2015). Curriculum in higher education research. In Researching higher education (pp. 171-189). Routledge.
Biggs, J. (2003). Aligning teaching and assessment to curriculum objectives. Imaginative Curriculum Project, LTSN Generic Centre, 12.
Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative research journal, 9(2), 27-40.
Borissov, B (1997), "BVAR Modeling in the Presence of Outliers", AMasters thesis, University of Toledo, Department of Economics.
Brookhart, S. M. (2011). Educational assessment knowledge and skills for teachers. Educational Measurement: Issues and Practice, 30(1), 3-12.
Doan, T. Litterman, R and Sims, C (1984), "Forecasting and Conditional Projection Using Realistic Prior Distributions", Econometric Reviews, No. 3. PP: 1-100.
Downing, S (2006). Twelve Steps for Effective Test Development in Downing & Haladyna (Eds.) Handbook of Test Development. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Eignor, D. R. (2013). The standards for educational and psychological testing.
Gower. B. (1997), "Scientific Method: An Historical & Philosophical Introduction.", university of Guelph. Routledge. December 12.
Green. W.H. (1993), "Econometric Analysis (2nd ed)", Macmillan Publishing Company.
Hargis, C. H. (2013). Curriculum-based assessment: A primer. Charles C Thomas Publisher.
Husting, C., Harshman, J., & Yezierski, E. (2017). Using teacher action research in high school chemistry to develop novel assessment tools. J. Teach. Action Res, 3(2), 14-29.
Jeffreys, H. (1946). An invariant form for the prior probability in estimation problems. Proceedings of the Royal Society of London. Series A. Mathematical and Physical Sciences, 186(1007), 453-461.
Jones, E. D., Southern, W. T., & Brigham, F. J. (1998). Curriculum-based assessment: Testing what is taught and teaching what is tested. Intervention in School and Clinic, 33(4), 239-249.
Kane, Michael (2006), Content-Related Validity Evidence in Test Development, In Downing & Haladyna (Eds.) Handbook of Test Development. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Kumar, P. M. (2016). Curriculum Enrichment for Learning Outcomes in Higher Education. International Journal of Scientific Research and Modern Education (IJSRME) ISSN (Online), 2455-5630.
Ord, J. (2004). Curriculum Debate: The Youth Work Curriculum as Process not as Outcome and Output to Aid Accountability. Youth and Policy, 85.
Priestley, M., & Philippou, S. (2019). Curriculum is–or should be–at the heart of educational practice. The Curriculum Journal, 30:1, 1-7
Stobart, G. (2009). Determining validity in national curriculum assessments. Educational Research, 51(2), 161-179.
Wiliam, D. (2003). National curriculum assessment: how to make it better. Research Papers in Education, 18(2), 129-136.
Wiliam, D. (2001). An overview of the relationship between assessment and the curriculum.
Curriculum and assessment,
1, 165-181.
استناد به این مقاله: یادگارزاده، غلامرضا، فاطمی، عادل و رستگار آگاه، مصطفی. (1400). بررسی میزان واگرایی سرفصل دروس و سوالهای آزمون با استفاده از آزمون نیکویی برازش و شاخص جِفری (نمونه موردی: سوالهای درس آمار آزمون تحصیلات تکمیلی 1397-1393).
فصلنامه اندازهگیری تربیتی 12(45)، 63-80. doi: 10.22054/jem.2022.56477.2097
Educational Measurement is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.