آناستازی، آ. (1386). روان آزمایی. ترجمه محمدتقی براهنی. تهران: دانشگاه تهران. (سال انتشار اثر به زباناصلی: 1908).
برک، لوریا. (1394). روانشناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی) جلد اول. ترجمه یحیی سیدمحمدی. تهران: ارسباران. (سال انتشار اثر به زباناصلی: 2007).
برگر، کاتلین. (2009). روانشناسی رشد کودکان و نوجوانان. ترجمه اسماعیل سعدی پور (۱۳94). تهران: نشر دوران
توکلی، محمد علی.، بقولی، حسین.، قامت بلند، حمیدرضا.، بوالهری، جعفر و بیرشک، بهروز. (1379). هنجاریابی فرم زمینهیابی مقیاس رفتار انطباقی واینلند در ایران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 5 (4): 37-27.
حسنزاده، سعید. و مینایی، اصغر. (1380). انطباق و هنجاریابی آزمون رشد زبان TOLD-P:3 برای کودکان فارسیزبان تهرانی (بخش اول). فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 1 (1):51-35.
دادستان، پریرخ. (1392). اختلالهای زبان: روشهای تشخیص و بازپروری. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
رضویه، اصغر. و شهیم، سیما. (1377).انطباق و هنجاریابی مقیاس واژههای مصور پی بادی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 4 (1): 16-1
ساعتچی، محمود.، کامکاری، کامبیز و عسکریان، مهناز. (1389). آزمونهای روانشناختی. تهران: نشر ویرایش.
سلیمانی، فرین.، آذری، نادیا.، کراسکیان موجمباری، آدیس.، وامقی، روشنک.، شهشهانی پور، سهیلا و ساجدی، فیروزه. (1392). تدوین نسخه فارسی آزمون غربالگر سنجش تکامل کودکان «بِیلی» و تعیین اعتبار و روایی آن. فصلنامه توانبخشی، 61: 29-18.
صالحی ذهابی، ثریا.، قربانی، علی.، جلیله وند، ناهید. و کمالی، محمد. (1394). ساخت و تعیین ویژگیهای روانسنجی آزمون مصور درک واژگان عینی برای کودکان سالم 6 تا 13 ساله فارسیزبان. فصلنامه توانبخشی نوین،36: 167-159.
فرامرزی، سالار.، شیرزادی، پرستو.، قاسمی، مسلم و یارمحمدیان، احمد. (1394). بررسی تأثیر مداخلات عصبروانشناختی بر عملکرد زبان دریافتی کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی (SLI): پژوهش مورد منفرد. مجله علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 4(4): 110-97
کاپلان، پاول اس. (2000). روانشناسی رشد. ترجمه مهرداد فیروزبخت (1395). تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا
کاظمی، ملیحه سادات.، امیری، شعله.، ملک پور، مختار و مولوی، حسین. (1391). ویژگیهای روانسنجی (هنجاریابی و بررسی روایی و پایایی) مقیاس خزانه لغات تصویری بریتانیا (BPVS_II). فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 9: 144-123
کاظمی، یلدا.، نعمت زاده، شهین.، حاجیان، طیبه.، حیدری، مریم.، دانشپژوه، طیبه و میر معینی، عاطفه. (1387). روایی و پایایی ترجمه فارسی فرم کلمات و ژستها از فهرست تکامل برقراری ارتباط مک آرتور- بیتز. پژوهش در علوم توانبخشی، 3 (4): 51-45
ماسن، پاول هنری.، کیگان، جروم.، هوستون، آلتاکارول و کانجر، جان جین وی. (1394). رشد و شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی. تهران: مرکز.
محمودی، فریبا.، ظریفیان، طلیعیه.، کاظمی، یلدا و شیرازی، طاهره سیما. (1393). انطباق پرسشنامه تجدیدنظرشده برقراری ارتباط- نسخه دوم با زبان فارسی و تعیین ویژگیهای روانسنجی آن. مجله پژوهش در علوم توانبخشی، 10(2): 291-281.
مهرجهانیان، بهرخ. (1376). ترجمه، تطبیق مقدماتی فرهنگی و بررسی اعتبار و پایایی مقیاس رفتارهای انطباقی واینلند: فرم کلاسی برای استفاده در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه شیراز.
وهاب، مریم.، شهیم، سیما.، جعفری، سلیمه و اوریادی زنجانی، محمد مجید. (1391). بررسی رابطه بین مهارتهای اجتماعی و رشد زبان دریافتی در کودکان 4 تا 6 ساله فارسیزبان. پژوهش در علوم توانبخشی، 8 (3): 465-454
هومن،حیدرعلی.(1372).اندازه گیری های روانی و تربیتی (فن تهیه تست).تهران .نشر پارسا
Bankson, N.W. (1990). Bankson Language Test- 2. Austin, TX: PRO-ED.
Bohem, A. E. (2000). Bohem Test of Basic Concepts (3rd ed.). San Antonio, TX: Psychological Crop.
Brownell, R. (2000). Receptive one–word picture vocabulary test. Novato, CA: Academic therapy.
Carrow-Woolfolk, E. (1999). Test for Auditory Comprehension of Language (3rd ed.). Austin, TX: PRO- ED.
Cromwell, E. A., Dube, Q., Cole, S. R., Chirambo, CH., Dow, A. E., Heyderman, R. S., & Rie, A. V. (2014). Validity of US norms for the Bayley Scales of Infant Development-III in Malawian children. European Journal of Paediatric Neurology, 18: 223-230.
Dunn, L. M., & Dunn, L. M . (1997) Peabody Picture Vocabulary Test (3rd ed.). Circle Pines, MN: American Guidance Service.
Edwards, S., Garman, M., Hughes, A., Letts, C., Sinka, I.(1999). Assessing the comprehension and production of language in young children: an account of the Reynell Developmental Language Scales III. Int J Lang Commun Disord, 34(2):151-71.
Goldman, R., & Fristoe, M., & Woodcock, R. (1970). Goldman- Fristoe- Woodcock Test of Auditory Discrimination. San Antonio, TX: Pearson.
Hresko, W. P., Reid, D. K., & Hammill, D. D. (1999). Test of Early Language Development (3rd ed.). Austin, TX: PRO- ED.
Kjellmer, L., Hedvall, A., Holm, A., Fernell, E., Gillberg, CH., & Norrelgen, F. (2012). Language comprehension in preschoolers with autism spectrum disorders without intellectual disability: Use of the Reynell Developmental Language Scales. Research in Autism Spectrum Disorders, 6(3): 1119-1125.
Long,S.(2002).Computerized Profiling. Retrieved fromhttp://www.computerizedprofilling.org/index.htm, August 15, 2002.
Mecham, M. J. (1989). Utah Test of Language Development (3rd ed.). Austin, TX: PRO- ED.
Miller, J. F. (2001). Systematic Analysis of Language Transcripts. Retrieved fromhttp://www.wasiman.wisc.edu/salt/index.htm, August 15, 2002.
Newcomer, P. L., & Hammill, D. D. (1997). Test of Language Development- Primary (3rd ed.). Austin, TX: PRO- ED.
Owens, R. E. (2011). Language development: An introduction. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Reynell, J., & Huntley, M. (1987). Reynell developmental language scales manual (2nd ed.). Windsor, UK: NFER–Nelson.
Semel, E., Wiig, E. H., & Secord, W. (1995). Clinical Evaluation of Language Fundamentals (3rd ed.). San Antonio. TX: Psychological Corp.
Soleymani Z, Nematzadeh S, Gholami Tehrani L, Rahgozar M. (2014). The reliability of language performance measurement in language sample analysis of children aged 5-6 years. AVR. 23(1):21-9.
Tyack, D., & Venable, G. P. (1998). Language sampling and training: A handbook. (3rd ed.). Austin, TX: PRO- ED.
Wallace, G., & Hammil, D. D. (2002). Comprehensive Receptive and Expressive Vocabulary Test. (2nd ed.). Austin, TX: PRO- ED.
Wong, A. M. Y., Leung, C., Siu, E. K. L., Lam, C. C. C., & Chan, G. P. S. (2011).Development of the language subtest in a developmental assessment scale to identify Chinese preschool children with special needs. Research in Developmental Disabilities, 32(1): 297-305.
Wong, A. M. Y., Leung, C., Siu, E. K. L., & Lam, C. C. C. (2012). Validating the language domain subtest in a developmental assessment scale for preschool children. Research in Developmental Disabilities, 33(5): 1633-1641.