اردستانی، مریم. (1385). "بررسی اثر برخی متغیرهای فردی و جو اجتماعی خانواده بر اضطراب ریاضی دانشآموزان"، پایاننامه جهت اخذ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
افضلی، افشین؛ دلاور، علی؛ برجعلی احمد؛ میرزمانی بافقی، سیدمحمود. (1386). "ویژگیهای روانسنجی آزمون DASS-42 بر اساس نمونهای از دانشآموزان دبیرستانی شهر کرمانشاه"، مجله تحقیقات علوم رفتاری، دوره 5، شماره2، ص 81-92.
ایزدی، مهشید. (1384). بررسی اثربخشی روشهای آموزش دوجانبه و خواندن مشترک راهبردی در درک خواندن و خودپنداره تحصیلی دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان تهران، پایاننامه جهت اخذ دکترای رشته روانشناسی تربیتی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
-بلوم، بنجامین. (1374). ویژگیهای آدمی و یادگیری آموزشگاهی. ترجمه علیاکبر سیف، نشر دانشگاهی.
پوراصغر، نصیبه .(1383). نقش خودپنداره و انگیزش یادگیری ریاضی بر پیشرفت ریاضی دانشآموزان سال اول دبیرستان (منطقه6 تهران)، پایاننامه جهت اخذ کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی. تهران: دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1388). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران، انتشارات آگاه.
سیف، علی اکبر. (1388). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران، نشر دوران.
شریفی، حسن پاشا. (1381). اصول روانسنجی و روانآزمایی، نشر رشد.
شمس، زهرا. (1384) بررسی ارتباط هوش هیجانی با خودپنداره و پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن بین دختران و پسران شهر تهران، پایاننامه جهت اخذ کارشناسی ارشد رشته روانشناسی. تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
صالح صدقپور، بهرام. ( 1388). آمار و روش تحقیق در روانشناسی، تهران، نشر پارسه.
عبدالملکی، زهرا. (1389). رابطه ساختاری بین وضعیت اجتماعی- اقتصادی و بالیدگی با خودپنداره بدنی دختران نوجوان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی، دانشگاه تربیت معلم.
گیج و برلاینر. (1383). روانشناسی تربیتی، ترجمه حسین لطفآبادی، مشهد، آستان قدس رضوی.
نادری، عزت اله، سیف نراقی، مریم. (1386). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی (تجدید نظر سوم: چاپ دوم) تهران، انتشارات بدر.
نصفت، مرتضی. (1386). اصول و روشهای آماری، نشر دانشگاه تهران.
هومن، حیدرعلی. (1385). تحلیل داده های چندمتغیری در پژوهش رفتاری. تهران. انتشارات پیک فرهنگ.
- Belfi, B., Goos, M., De Fraine, B., & Van Damme, J. (2011). The Effect of Class Composition by Gender and Ability on Secondary School Students’ School Well-being and Academic Self-concept: A literature review. Educational Research Review, Volume 7, Issue 1, 2012, Pages 62-74.
- Ferla, J., Valcke, M., Cai, Y. (2009). Academic Self Efficacy and Academic Self Concept: Reconsidering Structural Relationships, Learning and Individual Differences, Volume 19, Issue 4, December 2009, Pages 499-505.
- Githua, B.N., Mwangi, J.G. (2003). Students Mathematics Self concept and Motivation to Learn Mathematics: Relationship and Gender Differences among Kenyas Secondary-school Students in Nairobi and Rift Valley Provinces, International Journal of Educational Development , Volume 23, Issue 5, September 2003, Pages 487-499.
- Marsh, H.W. (1990). Causal Ordering of Academic Self Concept and Academic Achievement: A Multiwave, Longitudinal Panel Analysis, Journal of Educational Psychology, v82 n4 p646-56 .
- Marsh, H. W, Yeung ,A.S. (1997).
Organization of Children's Academic Self-Perceptions: Reanalysis and Counter-Interpretations of Confirmatory Factor Analysis Results, Journal of Educational Psychology, 89(4), 752-759.
- Marsh, H. W, Gouvernet,P.J. (1989).
Multidimensional Self Concept and Perceptions of Control: Construct Validation of Responses by Children, Journal of Educational Psychology, 81(1), 57-69.
- Kornilova, T.V., Kornilov, S.A.& Chumakova, M.A. (2009). Subjective Evaluations of Intelligence and Academic Self-concept Predict Academic Achievement: Evidence from a Selective Student Population. Learning and Individual Differences ,Volume 19, Issue 4, December 2009, Pages 596-608.
- Ahmed, W., Minnaert, A., Kuyper, H. & van der Werf, G. Werf. (2012). Reciprocal Relationships between Math Self-concept and Math Anxiety. Learning and Individual Differences, Volume 22, Issue 3, June 2012, Pages 385-389.