پازارگاردی، مهرنوش (1378). اعتباربخشی در آموزش عالی (ارزیابی کیفیت دانشگاههای ایران). تهران: صباح.
خیر، محمد (1380). ارزشیابی تدریس اثربخشی در آموزش عالی با تأکید بر ارزشیابی دانشجویی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 7، 93- 114.
ذوالفقار، محسن و مهرمحمدی، محمود (1383). ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیئتعلمی رشتههای علوم انسانی دانشگاههای شهر تهران. دانشور رفتار، 11(6)، 17-28.
رضایی، علیمحمد؛ دلاور، علی؛ احدی، حسن و درتاج، فریبرز (1389). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ایرانی ارزشیابی دانشجویان از کیفیت آموزشی (ISEEQ). فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 1(1)، 121-۱45.
رضایی، علیمحمد (1389). بررسی شاخصهای ارزشیابی عملکرد گروهها و دانشکدههای علوم انسانی بهمنظور تدوین یک مدل ساختاری، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
رئوفی، شهین؛ شیخیان، علی؛ ابراهیمزاده، فرزاد؛ طراحی، محمدجواد و احمدی، پروانه (1389). طراحی فرم جدید ارزیابی کیفیت تدریس نظری اساتید بر اساس دیدگاههای ذینفعان و اصول ششگانه دانشپژوهی کلاسیک، مجله پزشکی هرمزگان، 14(3)، 167-176.
شریف، سید مصطفی و سالک، فاطمه (1387). تأثیر ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیئت: علمی بر ارتقای حرفهای آنان. مجلهدانشکدهعلومانسانیدانشگاهسمنان، 7(21)، 45-62.
عسگریان، مصطفی (1370). تأثیر مدیریت معلم در جریان یاددهی-یادگیری، فصلنامه پژوهشهای تربیتی، 2، 78-
فرمهینی، محسن (1372). رابطه تخصصی اعضای هیئتعلمی با موضوع تدریس آنان در دانشکدههای علوم تربیتی و علوم پایه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
قاضیطباطبایی، محمود و یوسفی افراشته، مجید (1390). تحلیل روابط پارهای از متغیرهای مرتبط با ارزشیابی تدریس توسط دانشجویان: کاربردی از مدل معادلات ساختاری. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 18(2)، ۸۳-۱۰۷.
کوزهچیان، هاشم (1374). ارزشیابی عوامل آموزشی دانشکدههای تربیتبدنی کشور در مقطع کارشناسی، رساله دکتری تخصصی رشته تربیتبدنی دانشگاه تربیت مدرس.
محمدی، رضا (1381). ارزیابی درونی کیفیت گروههای آموزشی ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران.
محمودی، حسین، پازارگادی، مهرنوش و عبادی، عباس (1388). ارزشیابی تجربه آموزشی، استادان از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی. مجلهراهبردهایآموزش، 2(2)، 1-2.
معروفی، یحیی، کیامنش، علیرضا، مهرمحمدی، محمود و علیعسکری، مجید. (1386). ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی: بررسی برخی دیدگاهها. مطالعات برنامه درسی، 2(5)، 81-112.
نعمتی، علیرضا (1387). ارزیابی علمی دانشگاههای علوم پزشکی با کمک فناوری وب سامانه ملی اطلاعات زیست پزشکی و سلامت، یکتا وب ابزار شرق.
نوبخت، ملیحه و رودباری، مسعوده (1391). ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس استادان: در دانشگاه علوم پزشکی تهران، فصلنامه طب و تزکیه، ۲۱(۱)، 1-22.
Biggs, J., & Tang, C. (2007). Teaching for quality learning at university (Society for research into higher education).
Brennan, J., & Shah, T. (2000). Managing quality in higher education: An international perspective on institutional assessment and change. Open University Press.
Cook, S. S. (1989). Improving the quality of student ratings of instruction: A look at two strategies. Research in Higher Education, 30(1), 31-45
Emery, C., Kramer, T. & Tian R. (2007). Challenge The Student Evaluation of Teaching Effectiveness. Available at: WWW. bus.Isu.adu.
Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. and Black, W. C. (2005); Multivariate Data Analysis with Readings; Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Kulik, J. A. (2001). Student ratings: Validity, utility, and controversy. New directions for institutional research, 2001(109), 9-25.
Marsh, H. W. (1983). Multidimensional ratings of teaching effectiveness by students from different academic settings and their relation to student/course/instructor characteristics. Journal of Educational Psychology,75(1), 150.
Marsh, H. W. (1984). Students' evaluations of university teaching: Dimensionality, reliability, validity, potential baises, and utility. Journal of educational psychology, 76(5), 707.
Marsh, H. W., & Roche, L. (1993). The use of students’ evaluations and an individually structured intervention to enhance university teaching effectiveness. American educational research journal, 30(1), 217-251.
McKeachie, W. J. (1990). Research on college teaching: The historical background. Journal of Educational Psychology, 82(2), 189.
Paswan, A. K., & Young, J. A. (2002). Student evaluation of instructor: A nomological investigation using structural equation modeling. Journal of Marketing Education, 24(3), 193-202.
Spooren, P., Mortelmans, D., & Denekens, J. (2007). Student evaluation of teaching quality in higher education: development of an instrument based on 10 Likert‐scales. Assessment & Evaluation in Higher Education, 32(6), 667-679.