ایزاک، استفان. (1386). راهنمای تحقیق وارزشیابی در روان شناسی و علوم تربیتی. ترجمه علی دلاور. تهران: انتشارات ارسباران.
بازرگان، عباس. (1374). ارزیابی درونی دانشگاه و کاربرد آن در بهبود کیفیت آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 3 و 4 سال سوم، پاییز و زمستان، ص50.
بازرگان، عباس.(1387). ارزشیابی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
حری، عباس. (1372). مروری بر اطلاعات و اطلاع رسانی. تهران: دبیرخانه هیأت امنای کتابخانههای عمومی کشور.
دفتر برنامهریزی آموزشی، نظارت و سنجش. (1384). راهنمای آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
دلاوری، ابوالفضل. (1387). طرح ارتقاء کیفیت رسالههای دکتری. معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی.
سرمد، زهره، عباس بازرگان و الهه حجازی. (1386).روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه.
سیف، علی اکبر. (1387). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی- ویرایش پنجم. تهران: نشر دوران.
سیف نراقی، مریم و عزت ا... نادری .(1387). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی (با تأکید بر علوم تربیتی). ویرایش ششم. تهران: انتشارات ارسباران.
شریفی، حسن پاشا و نسترن شریفی. (1387). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سخن.
صاحبی، علی. (1383). روش تحقیق در روان شناسی بالینی – تهران: انتشارات سمت.
مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی. (1386). گزارش همایش تأملی بر دورههای دکتری تخصصی در ایران. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1384). آئین نامه دوره دکتری (Ph.D.).
ولف، ریچارد. (1376). ارزشیابی آموزشی (مبانی سنجش توانایی و بررسی برنامهها). ترجمه علیرضا کیامنش. تهران: مرکز نشر دانشگاهی. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1984).
American psychological Association.(1991). Publication Manual of the American psychological Association (3thed) ashington. DC: Author.
Blount. Lawanna I. (2004). Dissertation proposal Guidelines. Akamaai University.
Marczyk,G, Dematteo. D. Festinger, D.(2005). Essentials of research desing and methodology. NJ: John Wiely and sons. Inc.
The professional school of psychology. (2005). Dissertation Manual.