بلوکی، آزاده.(1388).نقش مؤلفههای انگیزشی و نگرشی در پیشرفت درس ریاضی به منظور تدوین یک مدل ساختاری بین دانش آموزان سال اول دبیرستانهای استان آذربایجان غربی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی.
تورانی، سمیه.(1387). تدوینمدلساختاری (براساسپنجعاملشخصیتینئوورویکردهایمطالعه) بهمنظورپیشبینیپیشرفتتحصیلیدربیندانشجویان دانشکدهروانشناسیدانشگاهآزاداسلامیواحدکرج. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی.
رضایی درویشی، مرضیه .(1385). بررسی رابطۀ خودکارآمدی ریاضی، اضطراب ریاضی و جنسیت با پیشرفت ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
شکرانی، مسعود .(1385).ساخت و اعتباریابی مقیاس اضطراب ریاضی در استان اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
علم الهدایی، حسن.(1379). اضطراب ریاضی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، سال پنجم، شماره 1.
کبیری، مسعود.(1382).نقشخودکارآمدیریاضیدرپیشرفتریاضیباتوجهبهمتغیرهایشخصی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
مینایی، اصغر.(1385).مطالعه ساختار عاملی فرم گزارش معلم آخنباخ با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی. تهران: پژوهشکده کودکان استثنایی.
Aiken, L., & Dreger, R. (1961). The effect of attitude on performance in mathematics. Journal of Educational Pcychology 52- 16- 24.
Alexander, L., & Martray, C. (1989). The development of an abbreviated version of the Mathematics Anxiety rating scale, Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 22, 143-150.
Bandalos, D. L. (2002). The effects of item parceling on goodness-of-fit and parameter estimate bias in structural equation modeling. Structural Equation Modeling, 9, 78–102.
Bandalos, D. L., & Finney, S. J. (2001). Item parceling issues in structural equation modeling. In G. A. Marcoulides & R. E. Schumacker (Eds.), Advanced structural equation modeling: New developments and techniques. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Davidson, R.A. (2002) Relationship of study approach and exam Performance. journal of accounting education, 20, 29-44.
Elliot, J.C. (1990). Affect and mathematics achievement of nontraditional college students. Journal for Research in Mathematics Education, 21(2), 160-165.
Fennema, E.(2000b). Gender and mathematics: what in know and what do I wish was know ?
Fennema, E. & Sherman, J. (1976). Fennema- Sherman mathematics attitude scale. Jsas: Catalogue of selected documents in psychology,6(1), 31.
Gallagher, A.M. & De Lisi, R. (1994). Gender Differences in Scholastic aptitude test- Mathematics problem solving among high –ability student. Journal of Education Psychology, 86(2), 204-211.
Green, B. A, Miller, R. B, Crowsun, H, M, Duke, B. L & Akey, K. L. (2004). Predicting high school students, cognitive, enjoyment and achievement.
Hambelton, R. K. (1985). Item Response Theory, Principles and Applications. Kluwer. Nijhoff pPublishing