آراسته، حمیدرضا و فریدون، آزما. (1378) ارائه چهارچوب ﻣﻔﻬـﻮﻣﻲ ﺟﻬـﺖ ارزﻳـﺎﺑﻲ ﻋﻤﻠﻜـﺮد دانشگاهها (ﻣﻮرد: داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﻲ ﻣﻨﻄﻘﻪ 10). فصلنامه رﻫﺒـﺮی و ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ آﻣﻮزﺷـﻲ، 2 (3)، 32-45.
اکرامی، محمود. (1382). الگوی رهبری آموزشی در دانشگاههای دولتی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 3 (9)، 86-49.
بازرگان، عباس. (1387). ارزشیابی آموزشی، مفاهیم، الگوها و فرآیندهای عملیاتی، تهران: انتشارات سمت.
چیت ساز، احسان. (1392). الگوی شایستگی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و مؤسسههای آموزش عالی کشور. تهران: انتشارات وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
خالقدادی، سعید و باقری مجد، روح اله. (1399). توسعه هویت حرفهای حلقه میانجی ارتباط رهبری تحولی بر نوآوری آموزش عالی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(2)، 150-123.
خوش اخلاق، علی و شفیع زاده، حمید. (1399). بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و خلاقیت با یادگیری خودتنظیمی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(2)، 90-65.
رضایت، غلامحسین (1390). طراحی الگوی شایستگیهای رؤسای دانشگاههای دولتی ایران. رساله دکتری مدیریت آموزشی، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
قورچیان، نادر قلی؛ جعفری، پریوش؛ رهگذر، حسن. (1388). طراحی الگوی ارزیابی عملکرد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شاخصهای تعالی سازمانی با استفاده از روش تحلیل پوششی دادهها، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 2 (5)، 101-116.
گودرزی، غلامرضا؛ خسروی، سجاد؛ عسکری، روح اله. (1390). ارزیابی عملکرد (کارایی) گروههای آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی. فصلنامه آموزش در علوم پزشکی، ۱۲ (۳)، 201-193.
لبادی، زهرا (1381). بررسی صلاحیتهای مدیران آموزش عالی با عنایت به شاخصهای بینالمللی و ارائه چارچوب ادراکی مناسب، رساله دکتری مدیریت آموزشی. تهران: دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
محمدی بابازیدی، سلمان؛ عباسپور، عباس؛ رحیمیان، حمید و غیاثی ندوشن، سعید. (1399). رویکردی خلاقانه در طراحی سازمان دانشگاه فرهنگیان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(4)، 54-35.
میر کمالی، سید محمد. (1382). رهبری و مدیریت آموزشی، تهران: انتشارات سیطرون.
نورشاهی، نسرین. (1387). شایستگیهای لازم برای ریاست دانشگاهها و میزان اهمیت نسبی آنها از نظر صاحبنظران آموزش عالی ایران. تهران: فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 2 (48)، 48-27.
یار محمدیان، محمدحسین؛ شاه طالبی، سمیه؛ فولادوند، مریم؛ شاه طالبی، بدری. (1394). ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد دانشگاهها؛ مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6 (2)، 19- 26.
Babury, M. O. (2014). Afghanistan Higher Education: The Struggle for Quality, Merit, and Transformation. Journal of Planning for Higher Education, 42 ( 2), 1-32.
Baiza, Y. (2015). Education in Afghanistan: developments, influences and legacies, since 1901, Taylor & Francis.
Basham, L. M. (2010). Transformational And Transactional Leaders In Higher Education. Journal of Business Research Papers, 6 (6), 141 –152.
Broadbent, J. (2007). Performance measurement system in Higher education institutions in England: Professionalism, managerialism and management, Roehampton Research Paper, University of Roehampton, Available at: http:/rrp.roehampton.ac.uk/bsspapers/3.
Clelland, Mc. D. (2003). Testing for Competence Rather than for Intellingence. Journal of American Psychologist. 28 (1), 1-14.
Deinert, A., Homan, A. C., Boer, D., Voelpel, S. C. & Gutermann, D. (2015). Transformational leadership sub-dimensions and their link to leaders personality and performance. Journal of Leadership Quarterly, 26 (6), 1095–1120.
Do, M. H. & Minbashian, A. (2014). A meta-analytic examination of the effects of the agentic and affiliative aspects of extraversion on leadership outcomes. Journal of Leadership Quarterly, 25 (5), 1040–1053.
Dubois, D. D., Rothwell, W. J., Stren, D. J. & Kemp, L. K. (2004). Competency- based human Resourse management. Palo Alto, CA: Davies- Black Publishing.
Frank, W. & Susanne, S. (2013). A literature review and emotion-based model of age and leadership: New directions for the trait approach, Journal of Leadership Quarterly, 24 (6), 882–901.
Freudenberg, R. & Lavy, H. (2004). Competency modeling. Available at: http:/www.training fema.gov/emiweb/edu.
Grote, R. C. (1996). The complete guide to performance appraisal. New York: AMACOM.
Grote, R. C. (2002). The performance appraisal question and answer book: A survival guide for managers. New York: American Management Association.
Higgins, J. C. (1989). Performance measurement in universities. European Journal of Operational Research, 38 (3), 358-368.
Hunt, B. & Wallace, T. (2013). The Study of Competency-Based Training and Strategies in the Public. Journal of Public Personal Management, 42 (2), 259-271.
Ingrida, B. & Giedr, V. (2014). The peculiarities of performance measurement in universities, Paper presented at the Annual Conferenc Economics and Management- 2014, Riga, Latvia.
Julie. E. P., Jean. S. B., Vincent. R. & Eric, B. (2016). Personality and transformational leadership: The moderating effect of organizational context. Jornal of Personality and Individual Differences, 102 (1), 30–35.
Kandula, S. R. (2013). Competency-based human resource management: Acomplete text With Case Studies on Competency mapping, modeling, assessing and applying. Asoke Ghosh Publishing.
Kirsi, M. K., Tomi, J. K. & Giuseppe, G. (2017). Performance measurement in universities: ambiguities in the use of quality versus quantity in performance indicators. Journal of Public Money and Management, 37 (4), 293-300.
Lima, G. (2016). Leading Change from the Middle: An Exploration of Leadership Competencies to Assist Ontario College Associate Deans and/or Chairs be Successful in Their Roles. University of Toronto, Canada, ProQuest Dissertations Publishing.
Longenecker, C. O. & Fink, L. S. (1999). Creating effective performance appraisals. Journal of Industrial Management, 41 (5), 18-25.