آتش روز، بهروز؛ افتخار سعادی، زهرا؛ فرح نادری، رضا پاشا و عسگری، پرویز. (1397). «تأثیر الگوی انگیزشی انتظار- ارزش بر انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی، اشتغال آموزشی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی»، فصلنامه سلامت روان کودک، 5 (2)، 90-96.
باربارا، مک کومبز و جیمز، پاپ. (2002). پرورش انگیزه در دانش آموزان، ترجمه صغرا ابراهیمی قوام.1396. تهران، انتشارات رشد، ص 24-23.
حسینی نثار، مجید؛ شب افروزان، صغرا و فیض ثابت، مصطفی. (1395). « بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای طلاق در دادگاههای خانواده شهر رشت»، مجله مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، 10 (31)، 13-25.
درخشان، نوشین؛ سیف، علیاکبر؛ کیامنش، علی رضا و احدی، حسن. (1396). «ساخت، اعتباریابی، رواسازی و هنجاریابی، پرسشنامه انگیزش تحصیلی (ASM) »، نشریه علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی،10 (40)، 74-71.
رضایی، سحر و رسولی، آراس. (1398). « ساخت واعتباریابی پرسشنامه سکوت زناشویی»، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 9 (36)، 182-167.
روحی، علیرضا؛ السادات جزایری، رضوان؛ سادات فاتحی زاده، مریم و اعتمادی، عذرا. (1396). « ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامهی آسیبهای تعاملی زناشویی مردان دارای شخصیت اجتنابی»، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 7 (28)، 205-181.
زارعی، فاطمه؛ صلحی، مهناز؛ تقدیسی، محمدحسین؛ کمالی، محمد؛ شجاعی زاده، داود؛ نجات، سحرناز و مرقانی خویی، عفت السادات. (1393). « درک تجربه پس از طلاق در زنان ( پژوهش کیفی)»، مجله علوم پزشکی دانشگاه رازی، 21 (4)، 26-13.
طاهری بنچناری، رویا؛ آقاجانی مرساء، حسین و کلدی، علیرضا. (1397). «واکاوی پدیده طلاق، ریشهها و پیامدها در شهر تهران»، فصلنامه بررسی مسائل اجتماعی ایران، 9 (2)، 164-139
قلی پور، آرین. (1396). مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی)، تهران: انتشارات سمت.
محمدی، افسانه؛ ونکی، زهره و محمدی، اشرف. (1391). «تاثیر به کارگیری برنامه انگیزشی طراحی شده مبتنی بر نظریه انتظار، توسط سرپرستاران بر رضایت بیماران»، مجله حیات، 18 (4)، 60-47.
یعقوبخانی غیاثوند، مرضیه؛ اسدزاده، حسن؛ سعدی پور، اسماعیل؛ دلاور، علی و درتاج، فریبرز. (1397). «ویژگیهای روان سنجی نسخه فارسی مقیاس نیازهای بنیادی روان شناختی مرتبط با مدرسه در دانشآموزانِ نوجوان(ASBPNSS)»، دوفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6 (16)، 48-47.
Abramson, L. Y., Seligman, M. E. P., & Teasdale, J. D. (1978). Learned helplessness in human, Critique and reformulation. Journal of Abnormal psychology, 87, 49-74.
Cabrera-Nguyen, P. (2010). Author Guidelines for Reporting Scale Development and Validation Journal of the Society for Social Work and Research. 1 (2), 99-03. Doi.org/10.5243/jsswr.2010.8.
Davies, P. T., Harold, G. T., Goeke-Morey, M. C., & Cummings, E. M. (2007). Children’s emotional security and interparental conflict, Monographs of Society for Research in Child Development, 67 (3), 270.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Cognitive evaluation theory. In Intrinsic motivation and self-determination in human behavior, Springer, Boston, MA , (pp. 43-85).
Donahue, M.O., Piazza, I.M., Griffin, M.Q., Dykes, P.C., & Fitzpatrick, J.J. ( 2008). The relationship between nurses' erceptions of empowerment and patient satisfaction. Appl Nurs ResFeb, 21(1): 2-7.
Fairchild. A. J., Horsts'. J., Finney, S.J., & Barron, K. E. (2005). Evaluating existing and new validity evidence for the academic motivation scale. Contemporary Educational Psychology. 30, 3, 331-358.
Fincham D. (2003). Marital Conflict: Correlates, Structure, and Context. Current Directions in Psychological Science, 12 (1), 23-27.
Frousakis, N. N. (2010). Communication in married couples: Exploring the roles of betrayal and forgiveness, A PhD Dissertation presented in the University of Tennessee, Knoxville. Gilford, R. (1986). Marriage in later life. Generations, 16 (21): 25-26.
Hisham Saleh, R., & Luppicini, R. (2017). Exploring the challenges of divorce on Saudi women. Journal of family history, 42 (2). 184– 198.
Hulleman, CS, Barron, KE, Kosovich, JJ., & Lazowski., RA. (2016). Student motivation: current theories, constructs, and interventions within an expectancy-value framework. In: Lipnevich AA, Preckel F, Roberts RD, editors. Psychosocial skills and school systems in the 21st century. Springer, Cham; pp: 241–278.
Jackson, D.L. (2003). Revisiting sample size and number of parameter estimates: Some support for the N: q hypothesis. Structural Equation Modeling, 10: 128–141.
Keller, J. M. (2008). First principles of motivation to learn and e3-learning. Distance Education, 29(2):175-185.
Keller, J.M. (2010). Motivational Design for Learning and Performance, the ARCS Model Approach, Springer.
Kline, R.B. (2010). Principles and practice of structural equation modeling (3rded.). New York: Guilford Press.
Kosovich, J.J., Flake, J. K., Hulleman, C. S. (2017). Short-term motivation trajectories: A parallel process model of expectancy-value. Contemp Educ Psychol: 49, 130–139.
Mekonnen Abebe, Y. (2015). Lived Experiences of Divorced Women in Rural Ethiopia. A Special Focus in Hulet Ejju Enessie Woreda: Addis Zemen Kebele. International Journal of Political Science and Development, 36, 268-281.
Pintrich, P. R., & Shunk, D. H. (2011). Motivation in education: theories, researches and applications. (M. Shahraray, Trans.). Tehran: Elm publication.
Seligman, M. E. P. (1975). Helplessness, on depression, development and death, San Francisco: Freeman & Company.
Slavin, R.E. (2006). Educational Psychology: Theory and Practice (8th ed.). New York: Pearson.
Wang, P.Y. (2004). Teacher as leader and student as follower: The implementation of expectancy theory in the English classes of Taiwanese college. Journal of American Academy of Business, Cambridge Sep, 5: (1/2), 418-429.
Wentzel, K.R., & Miele, D. (2016). Handbook of Motivation at School (2nd edition), new Yourk, NY: Routledge.
Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000). Expectancy–Value theory of achievement motivation. Contemporary Educational Psychology, vol 25. 68–81.