بروجردی، فرانک؛ یونسی، جلیل؛ سیدصالحی، محمد؛ اسدپورکرکوکی، الهام (1396). تدوین یک مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی بر پایه ویژگیهای روانشناختی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 8 (27)، 20-1.
پورجاوید، سهیلا؛ علی بیگی، امیرحسین و زرافشانی، کیومرث. (1390). ارزیابی پیشبینیهای خودکارآمدی آموزشگران هنرستانها و مرکزهای آموزش کشاورزی استان کرمانشاه. پژوهش و مدیریت آموزش کشاورزی. 17 (1)، 67-55.
تجری، اعظم. (1389). رابطه راهبردهای خودتنظیمی و اهداف پیشرفت، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد.
ثمری، عیسی و رسولزاده، بهزاد (1387). بررسی متغیرهای تأثیرگذار بر افزایش انگیزه پیشرفت وکسب موفقیت در مدیران تعاونیها. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت دولتی، 1 (1)، 50-32.
دلاورپور، محمد (1386). «پیشبینی آگاهی فراشناختی و پیشرفت تحصیلی بر اساس جهتگیری هدفپیشرفت». فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 3 (9)، 91-65.
سپهوندی، محمدعلی؛ سبزیان، سعیده؛ گراوند، یاسر؛ بیرانوند، ساناز و پیرجاوید، فاطمه. (1395). «بررسی اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر شهر اصفهان». دوفصلنامه علمی پژوهشی رویکردهای نوین آموزشی، 11 (1)،
80-63.
سیف، علی اکبر. (1390). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی آموزش و یادگیری. تهران: نشر دوران، چاپ یازدهم.
صیف، محمدحسن (1394). «ارائه الگوی روابط علّی جهت گیری هدف تحصیلی و درگیری شناختی: نقش واسطه ای هیجان های تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی». دوفصلنامهعلمی-پژوهشی شناخت اجتماعی، 4 (8 )، 7-21.
عاشوری، جمال؛ آزادمرد، شهنام؛ جلیل آبکنار، سیده سمیه و معینیکیا، مهدی (1392). «الگوی
پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی و فراشناختی، جهتگیری هدفهای پیشرفت و هوش معنوی در درس زیست شناسی». مجله روانشناسی مدرسه، 2(4)، 136-118.
متحدی؛ علیرضا (1386). بررسی مقایسهای فراشناخت و انگیزش تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر شهری و روستایی، (پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشکده روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه شیراز.
مشتاقی، سعید؛ میرهاشمی، مالک و شریفی، حسن پاشا (1391). بررسی شاخصهای روانسنجی
پرسشنامه اصلاحشده هدف پیشرفت (AGQ-R). فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 3 (7)، 90-71.
میرز، لاورنس اس؛ گامست، گلن و گارینو، ا.جی (2006). پژوهش چندمتغیری کاربردی (طرح و
تفسیر). ترجمه: حسن آبادی، حمیدرضا؛ پاشا شریفی، حسن؛ فرزاد، ولی الله؛ رضاخانی، سیمین
دخت؛ ایزانلو، بلال؛ حبیبی، مجتبی (1396). تهران، انتشارات رشد.
Ames, C. (1992). "Classrooms: Goals, structures, and student motivation." Journal of educational psychology, 84(3), 261.
Asikcan, M. and A. Saban (2018). "Prospective Teachers' Metacognitive Awareness Levels of Reading Strategies." Cypriot Journal of Educational Sciences, 13(1), 23-30.
Ayazgök, B. and H. Aslan (2014). "The review of academic perception, level of metacognitive awareness and reflective thinking skills of science and mathematics university students." Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 781-790.
Brakke, K., J. Guillory and S. S. Patterson (2019). "Strategies for Student Success through Living, Learning, and Knowing Self." Faculty Resource Network.
Brown, A. (1978). "Knowing when, where and how to remember. A problem of
metacognition. In. R. Glaser (Ed.)." Advances in instructional psychology , 1, 77-
165.
Dweck, C. S. (1986). "Motivational processes affecting learning." American psychologist, 41(10), 1040.
Elliot, A. J. and H. A. McGregor (2001). "A 2× 2 achievement goal framework." Journal personality and social psychology, 80(3), 501.
Flavell, J. H. (1979). "Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive–developmental inquiry." American psychologist, 34(10), 906.
Jaleel, S. (2016). "A study on the metacognitive awareness of secondary school students." Universal Journal of Educational Research, 4(1), 165-172.
Ford, J. K., E. M. Smith, D. A. Weissbein, S. M. Gully and E. Salas (1998). "Relationships of goal orientation, metacognitive activity, and practice strategies with learning outcomes and transfer." Journal of applied psychology, 83(2), 218.
Kaplan, A. and H. Flum (2010). "Achievement goal orientations and identity formation styles." Educational Research Review, 5(1), 50-67.
Liliana, C. and H. Lavinia (2011). "Gender differences in metacognitive skills. A study of the 8th grade pupils in Romania." Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29(4), 396-401.
Nicholls, J. G. (1984). "Achievement motivation: Conceptions of ability, subjective experience, task choice, and performance." Psychological review, 91(3), 328.
Schraw, G. (2009). "A conceptual analysis of five measures of metacognitive monitoring." Metacognition and learning, 4(1), 33-45.
Schraw, G. and R. S. Dennison (1994). "Assessing metacognitive awareness." Contemporary educational psychology, 19(4), 460-475.
Schraw, G., C. Horn, T. Thorndike-Christ and R. Bruning (1995). "Academic goal orientations and student classroom achievement." Contemporary Educational Psychology, 20(3), 359-368.
Suárez Riveiro, J. M., R. G. Cabanach and A. V. Arias (2001). "Multiple‐goal pursuit and its relation to cognitive, self‐regulatory, and motivational strategies." British Journal of Educational Psychology, 71(4), 561-572.
Vrugt, A. and F. J. Oort (2008). "Metacognition, achievement goals, study strategies and academic achievement: pathways to achievement." Metacognition and learning, 3(2), 123-146.
Suárez Riveiro, J. M., R. G. Cabanach and A. V. Arias (2001). "Multiple‐goal pursuit and its relation to cognitive, self‐regulatory, and motivational strategies." British Journal of Educational Psychology, 71(4), 561-572.