افتخارالدین، فاطمه؛ افتخارالدین آمنه و الهه، جراره (۱۳۹۳). بررسی معنویت و سلامت روانشناختی در معلمان دوره تربیتمعلم قرآنی در سال 1393، اولین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی معنویت و سلامت، بندر گز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز.
دانشپژوه، زهرا و ولیالله، فرزاد. (1385). ارزشیابی مهارتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 18(5)، 170-135.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین، تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
کدخدایی، محمد و جهانی، حوریه (1389). منطبق پذیری هوش معنوی در فرایند تصمیمگیری، سومین کنفرانس علمی خلاقیت شناسی تبریز و مهندسی و مدیریت ایران، 14-1.
صافی، احمد (1392). آموزشوپرورش ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه، تهران: انتشارات سمت.
عبداللهی، بیژن. (1384). توانمندسازی روانشناختی کارکنان: ابعاد و اعتبارسنجی بر اساس مدل معادلات ساختاری. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 11(1 و 2)، 37-64.
عظیمی، حسین (1382). نقش آموزشوپرورش در توسعه، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت، بهار.
فراهانی، علیرضا؛ نصر، احمدرضا و شریف، سیدمصطفی (1391). ارزیابی شیوههای انتخاب معلمان ابتدایی در نظام آموزشوپرورش کشور، فناوری آموزش، 7(1)، 12-1.
ملایی نژاد، اعظم (1391). صلاحیتهای حرفهای مطلوب دانشجو معلمان دورهی آموزش ابتدایی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 44، 33-62.
مرعشی، سیدعلی؛ نعامی، عبدالزهرا؛ بشلیده، کیومرث؛ زرگر، یدالله و غباری بناب، باقر (1390). تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روانشناختی، اضطراب وجودی و هوش معنوی در دانشجویان نفت اهواز. مجله دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی)، 4(1)، 80-63.
میرزادارانی، حمیده (1394). اشتیاق شغلی دریچهای پیش بهسوی نشاط اجتماعی، کتاب ماه علوم اجتماعی، 62، 63-70.
Allen,J.L. & Lerman, R.(2018). Teacher Responses to Anxiety in Children Questionnaire (TRAC): Psychometric Properties and Relationship with Teaching Staff Characteristics, Emotional and Behavioural Difficulties. 23(2): 154-168
Barr, A. (1952). The measurement of teacher characteristics and prediction of teaching efficiency. Review of Educational Research, 22, 169–174.
Cheng, Sh. L., & Xie, K.(2018).The relations among teacher value beliefs, personal characteristics, and TPACK in intervention and non-intervention settings, Teaching and Teacher Education, 74 : 98-113.
Darling-Hammond, L., Hyler, M. E., Gardner, M. (2017). Effective Teacher Professional Development. Palo Alto, CA: Learning Policy Institute.
Gurbuz, Gulruh, Ergun, H. Sinem & Teraman, S. Begum Samur. (2016). Mediating role of emotional self-efficacy between emotional intelligence and creativity: empirical study on University undergrads Marmara University, Istanbul, Turkey, The Business and Management Review, Volume 7 Number 3.
Grigorenko, K., & Sternberg, R. J. (2001). Analytical, creative, and practical intelligence as predictors of self-reported adaptive functioning: A case study in Russia. Intelligence, 29, 57-73.
Hsu, C. Y., Tsai, M. J., Chang, Y. H., & Liang, J. C. (2017). Surveying in-service teachers' beliefs about game-based learning and perceptions of technological pedagogical and content knowledge of games. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 134e143. Retrieved from http://www.jstor.org/journal/ jeductechsoci.
Huntly, H. (2008). Teachers Work: Beginning Teachers Conceptions of Competence. The Australian Educational Researcher, 35 (1), 125145.
Judge, T. A., Klinger, R., Simon, L. S., & Yang, I. W. F. (2008). The contributions of personality to organizational behavior and psychology: Findings, criticisms, and future research directions. Social and Personality Compass, 2, 1982–2000.
Liakopoulou, M. (2011). The Professional Competence of Teachers: Which qualities, attitudes, skills and knowledge contribute to a teacher’s effectiveness? International Journal of Humanities and Social Science Vol. 1 No. 21
McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1987). Validation of the five-factor model of personality across instruments and observers. Journal of Personality and Social Psychology, 52, 81–90.
Murphy, K. R., & Dzieweczynski, J. L. (2005). Why don’t measures of broad dimensions of personality perform better as predictors of job performance?Human Performance, 18, 343–357.
Zee, M., Koomen, H. M.Y., & Van der Veen, Ineke.(2013).Student–teacher relationship quality and academic adjustment in upper elementary school: The role of student personality. Journal of School Psychology, 51, 517–533.