آراسته، حمیدرضا و امیری، الهام (1391). «نقش دانشگاهها در آموزش توسعه پایدار». نشریه نشاء علم، دوره 2، شماره 2، صص. 29-36.
بانک جهانی (2003). یادگیری مادامالعمر در اقتصاد دانشمحور. ترجمه مصطفی عمادزاده و فریماه کسائیان (1386). اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
رحیمینسب، حجتاله، صفایی مقدم، مسعود و مرعشی، سیدمنصور (1395). «واکاوی نقش انگیزه در یادگیری مادامالعمر». همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، اردیبهشت: 30-31.
سبزورای، مهری و آداک، موسی (1394). «رویکرد یادگیری مادامالعمر و دلالتهای آن برای تغییر فرهنگ یادگیری». اولین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران.
شکری، امید، کدیور، پروین، فرزاد، ولیاله و سنگری، علیاکبر (1385). «نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان». پژوهشهای روانشناختی، دوره 9، شماره 3 و 4، صص. 65-80.
صفاری، محسن و محمودی، نوروز (1395). «عوامل تعیینکننده عزت نفس دانشجویان علوم بهداشتی: تبیین نقش یادگیری مادامالعمر و سبک یادگیری». مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دوره 13، شماره 4، صص. 384-394.
صیف، محمدحسن و داودی، مریم (1394). «جایگاه و تأثیر روشهای تدریس فعال بر یادگیری مادامالعمر». اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی.
کامیابی، میترا، فروغی ابری، احمدعلی و یارمحمدیان، محمدحسین (1396). «ویژگیهای مطلوب سیاستهای آموزش عالی با تأکید بر رویکرد یادگیری مادامالعمر: دیدگاه اساتید». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 17، شماره 79، صص. 37-49.
کریمی، صدیقه، نصر، احمدرضا و بقراطیان، کاظم (1388). یادگیری مادامالعمر: رویکرد دانشگاه در قرن بیستویکم. تهران: سمت.
محمدی مهر، مژگان، حسن ملکی، عباس عباس پور و خوشدل، علیرضا (1390) «جستاری بر شایستگیهای مورد نیاز یادگیری مادامالعمر در دانشجویان پزشکی عمومی». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 11 (8): 961-975
هومن، حیدرعلی (1388). مدلیابی معادلات ساختار با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: سمت
یونسکو. 1376. یادگیری گنج درون: گزارش کمسیون بینالمللی تعلیم و تربیت برای قرن بیست و یکم یونسکو. ترجمه: دفتر همکاریهای علمی بینالمللی وزارت آموزش و پرورش. تهران: تزکیه.
Barros, R., Monteiro, A., Nejmedinne, F., & Moreira, J. A. (2013). The Relationship between students’ approach to learning and lifelong learning. Psychology, 4(11), 792-797.
Candy, P. C., Crebert, R. G., O’Leary, J. O. (1994). Developing lifelong learners through undergraduate education. Canberra, Australia,National Board of Employment, Education and Training.
CEC (2001, Nov. 21). Making a European area of lifelong learning a reality. Commission of European Communities (CEC), Brussels; Belgium. Retrieved 20 Dec. 2011, from: http://www.bologna-berlin2003.de/pdf.
Cotton, K. (1998). From high school student to lifelong learner your route to independence. Washington: Northwest Regional EducationalLaboratory.
Deakin Crick, R., Broadfoot, P., & Claxton, G. (2004). Developing an effective lifelong learning inventory: The ELLI project, Assessment in Education, 11, 247-271.
Demirel, Melek. (2009). Lifelong learning and schools in the twenty-first century. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1709–1716.
Dunlap, J. C. & Grabinger, S. (2003). Preparing students for lifelong learning: a review of instructional features and teaching methodologies. Performance Improvement Quarterly, 16 (2), 6-25.
Fisher, M., King, J., & Tague, G. (2001). Self-directed Learning Readiness Scale.Nurse Education Today, 21, 516-525.
Garrison, D. R. (1997). Self-directed learning: toward a comprehensive model. Adult Education Quarterly, 48(1), 18-33.
Hojat, Mohammadreza. Thomas J. Nasca, James B. Erdmann, Anthony J. Frisby, J. Jon Veloski, Joseph S. Gonnella.(2003). Development of an Instrument to Measure Lifelong Learning Among Physicians. Health Policy Newsletter. Volume 16 Number 4 December, 2003 Article 4.
Hoskins B., & Fredriksson U. (2008). Learning to learn: What is it and can it be measured? European Communities.available: http://www.jrc.ec.europa.eu/
Kirby, J. R., Knapper, C., Lamon, P., & Egnatoff, W. J. (2010). Development of a scale to measure lifelong learning, InternationalJournal of Lifelong Education, 29 (3), 291-302.
McGarrah, M. W. (2014, 2015). Lifelong learning skills for college and career readiness: An annotated bibliography. College & career readness & success. Center at American Institutes for Research.
Merriam, S. B. & Caffarella, R. S. (1999). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Patterson M. C. (2009). Successful strategies for life long learning in mathematics through professional development [dissertation]. United States: Walden University. Doctoral study submitted in partial fulfillment of the requirement for the Degree of Doctor of Education.
Stauble, B. (2008). Using concept maps to develop lifelong learning skills. Available at http://www.pkab.wordpress.com
The World Bank. (2003). Lifelong learning in the global knowledge economy: Challenges for developing countries. Washington, D.C.: The World Bank. Retrieved from http://siteresources.worldbank.org
Tight, Malcolm, (2002). Key Concepts in Adult Education and Training; London and Newuork; Routledge Falmer.
UNESCO (1996). Learning: The Treasure within: Report to UNESCO of the international commission on the education for the twenty-firstc. The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
Wang, Xinxin, and Qingxi Hu. (2012). Research into the Improvement of College Students' Life-Long Learning Ability.Creative Education. Vol.3, Supplement, 69-72. (http://www.SciRP.org/journal/ce)
Watterston, J. (2001). Learning that lasts: Lifelong learning and the knowledge economy. Retrieved from: http://www.icponline.org/
Xiaozhou, X. (2001). The role of the university in lifelong learning: perspectives from the People’s Republic of China. Higher Education Policy, 14, 313–324.