بررسی تاثیر بازی های آموزشی بر اساس مدل برنامه‌ریزی چندبعدی بر کاهش اضطراب و بهبود مهارت های خودیاری

معصومه السادات ابطحی؛ سیمین فرشادفر

دوره 13، شماره 52 ، تیر 1402

https://doi.org/10.22054/jem.2023.71471.3424

چکیده
  هدف این مطالعه بررسی تاثیر بازی‌های آموزشی بر اساس مدل برنامه‌ریزی چندبعدی بر کاهش اضطراب و بهبود مهارت‌های خودیاری فراگیران پیش دبستانی بود. روش تحقیق حاضر نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه کودکان مراجعه کننده به پیش دبستانی در شهر کهگیلویه و بویر احمد بود که از بین آنها 40 نفر (20 نفر گروه گواه و 20 نفر آزمایش) با استفاده از شیوه ...  بیشتر

پایایی، روایی و تحلیل عاملی نسخه فارسی پرسش‌نامه استرس نوجوانان

سهراب امیری؛ امیر قاسمی نواب؛ ابوالقاسم یعقوبی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1395، ، صفحه 89-116

https://doi.org/10.22054/jem.2017.1671.1050

چکیده
  زمینه: انتقال به نوجوانی همراه با تغییرات سریع، غیرمنتظره و تجارب جدید شناختی، اجتماعی، هیجانی و روان‌شناختی است که چالش‌هایی پیشروی نوجوان قرار داده و به عنوان زمینه‌ساز استرس هستند. هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی و ارزیابی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسش‌نامه استرس نوجوان بر روی دانش‌آموزان نوجوان مقطع دبیرستان در هر دو جنس بود. روش: ...  بیشتر

فراتحلیل تحقیقات انجام شده در حوزه اضطراب و افسردگی

فرزانه رعایی؛ علی دلاور؛ نورعلی فرخی

دوره 1، شماره 4 ، تیر 1390، ، صفحه 1-25

چکیده
  این پژوهش به منظور فراتحلیل تحقیقات انجام شده دردو حوزه اضطراب و افسردگی در دانشکده روان‏شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‏های 85 -63  صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش بخشی مربوط به تحقیقات پیرامون اضطراب و بخش دیگر مربوط به تحقیقات پیرامون افسردگی بوده است. از میان 55 مورد در زمینه اضطراب 41  مورد و از میان ...  بیشتر