TY - JOUR ID - 5633 TI - فراتحلیل مطالعات مربوط به عملکرد ریاضی دانش آموزان JO - فصلنامه اندازه گیری تربیتی JA - JEM LA - fa SN - 2252-004X AU - کدیور, پروین AU - فرزاد, ولی الله AU - عربزاده, مهدی AU - نگهبان سلامی, محمود AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 1 IS - 2 SP - 75 EP - 94 KW - عملکرد ریاضی KW - فراتحلیل KW - خودکارآمدی DO - N2 - هدف پژوهش حاضر ترکیب کمی نتایج پژوهش های انجام شده در زمینه عملکرد ریاضی دانش آموزان بوده است. به این منظور با استفاده از فصلنامه ها و مجلات علمی – پژوهشی، کلیه پژوهش های انجام شده در سراسر کشور طی سالهای 1388 -1381 گردآوری و بررسی شد که در مجموع 40 مورد از آن پژوهش ها دارای ویژگی های سنجش فراتحلیل به خصوص ویژگی محاسبه سنجش اندازه اثر بودند. برای فراتحلیل از روش هدجس و برای تفسیر یافته ها از روش کوهن استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که فرض رابطه بین متغیرهای خودکارآمدی، انگیزش، هدف گذاری، راهبردهای یادگیری، روش های تدریس، سبک های شناختی، شیوه های مطالعه، جنسیت و ادراک از ساختار کلاس با عملکرد ریاضی تایید می گردد. در میان متغیرهای ذکر شده، متغیر خودکار آمدی ریاضی دانش آموزان شناخته شد. UR - https://jem.atu.ac.ir/article_5633.html L1 - https://jem.atu.ac.ir/article_5633_74af67536656f26632d318a475252730.pdf ER -