%0 Journal Article %T بررسی مشخصه‏ های روان‏سنجی آزمون اضطراب امتحان در دانشجویان %J فصلنامه اندازه گیری تربیتی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2252-004X %A معنوی پور, داوود %D 2011 %\ 09/23/2011 %V 2 %N 5 %P 1-17 %! بررسی مشخصه‏ های روان‏سنجی آزمون اضطراب امتحان در دانشجویان %K واژگان کلیدی: اضطراب امتحان %K تحلیل عاملی تأییدی %K ویژگی‏های روان‏سنجی %R %X هدف این پژوهش تعیین ویژگی‏های روان‏سنجی مقیاس اضطراب امتحان بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه ‎الزهرا در سال تحصیلی 90-89 بود. با استفاده از روش نمونه‏گیری داوطلبانه تعداد 200 نفر از دانشجویان به آزمون اضطراب امتحان پاسخ دادند. ابزار پژوهش آزمون اضطراب امتحان فریدمن و جاکوب بود. ضریب پایایی آزمون با آلفای کروناخ 91/0 به دست آمد. تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی نشان داد که این آزمون 4 عامل اضطراب امتحان با نام‏های ارجاع به دیگران، عزت نفس، نگرانی و سرزنش را با 13 سؤال اندازه‏گیری می‏نماید. این آزمون برای استفاده در جامعه دانشجویان از شاخص‏های روان‏سنجی مناسبی برخوردار است.   %U https://jem.atu.ac.ir/article_2657_8e0f69f5c8541b4eb7cdb48245a7a0ca.pdf