ساخت و هنجاریابی آزمون تفکر انتقادی

الهام ربانی پارسا؛ جواد مصرآبادی؛ پیمان یارمحمدزاده

دوره 9، شماره 34 ، دی 1397، ، صفحه 91-114

https://doi.org/10.22054/jem.2019.38198.1864

چکیده
  این پژوهش با هدف ساخت و هنجاریابی آزمون تفکر انتقادی انجام گرفته است. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی است که در آن پژوهشگر به دنبال تهیه آزمونی با پایایی و اعتبار مناسب و قابل قبول برای آزمون تفکر انتقادی دانشجویان می باشد و همچنین از نوع پژوهش ارزشیابی است. جامعه آماری این پژوهش شامل همه‌ی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ...  بیشتر