بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان

عزت اله قدم پور؛ لیلا امیریان؛ زهرا خلیلی گشنیگانی؛ فاطمه نقی بیرانوند

دوره 7، شماره 27 ، فروردین 1396، ، صفحه 45-64

https://doi.org/10.22054/jem.2017.17284.1444

چکیده
  تشخیص و سنجش عوامل عاطفی مؤثر بر پیشرفت تحصیلی از حوزه‌های فعال و با اهمیت در روان-شناسی‌ تربیتی است که در این زمینه خوش‌بینی تحصیلی یکی از سازه‌های جدید در حوزه روان-شناسی مثبت می‌باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه خوش‌بینی تحصیلی اسچنن-موران و همکاران (2013) بود. این پرسشنامه شامل 28 سؤال است که سه مؤلفه تأکید ...  بیشتر