بررسی ویژگی‌های روان سنجی مقیاس باورهای تحصیلی ریاضی

ابوالفضل رفیع پور؛ نوشین فرامرزپور؛ مسعود حسین چاری

دوره 5، شماره 19 ، فروردین 1394، ، صفحه 177-192

https://doi.org/10.22054/jem.2015.1700

چکیده
  زمینه: تحقیقات نشان داده است که علاوه بر هوش، متغیرهای دیگری نیز مانند باورهای دانش‌آموزان در مورد ریاضی بر نحوهً عملکرد و پیشرفت تحصیلی آنان موثر است. بنابراین، بررسی خصوصیات روان‌سنجی ابزارهای پر کاربرد از جمله مقیاس باورهای تحصیلی ریاضی، حائز اهمیت است. هدف: هدف این پژوهش بررسی کارایی نسخه بومی شده‌ی مقیاس باورهای تحصیلی ریاضی ...  بیشتر