ارزشیابی یک آزمون درباره بدفهمی اعداد گویا با استفاده از مدل راش

محمدمهدی دری؛ ابوالفضل رفیع پور

دوره 8، شماره 32 ، تیر 1397، ، صفحه 103-126

https://doi.org/10.22054/jem.2019.31422.1728

چکیده
  زمینه: نوع خاصی از بدفهمی‌های اعداد گویا، ناشی از گرایش به اصول و قوانین اعداد طبیعی است. در ادبیات پژوهشی به سه جنبه‌ی اصلی «چگال بودن»، «اعمال حسابی» و «اندازه عددی» اشاره شده است که در آن‌ها، دانش اعداد طبیعی باعث بروز بدفهمی در اعداد گویا می‌شود. هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی سؤالات ابزار آزمون «گرایش ...  بیشتر