TY - JOUR ID - 9602 TI - ارزشیابی بسته آموزشی متمرکز بر شفقت و ذهن آگاهی و تاثیر آن بر فعال سازی خودکارآمدی JO - فصلنامه اندازه گیری تربیتی JA - JEM LA - fa SN - 2252-004X AU - ولی زاده, مریم AU - درتاج, فریبرز AU - دلاور, علی AU - حاجی علیزاده, کبری AD - دانشجوی دکتری روان‌شناسی عمومی، گروه روان‌شناسی، واحد بندر عباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر عباس، ایران. AD - استاد گروه روان‌شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران AD - استاد ممتاز گروه سنجش و اندازه گیری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران AD - دانشیار روان‌شناسی، گروه‌ روان‌شناسی، واحد بندر عباس، دانشگاه ازاد اسلامی، بندر عباس، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 33 SP - 1 EP - 21 KW - شفقت KW - ذهن آگاهی KW - خودکار آمدی DO - 10.22054/jem.2019.38624.1889 N2 - شفقت و ذهن آگاهی به عنوان مبنایی برای ارزشیابی روان شناختی ، جهت ارزیابی و فعالسازی متغیر مورد نظر، با توجه به اینکه در پیشینه تحقیقات بر آن شدیم تا تاثیر بسته آموزشی برفعالسازی مولفه مورد نظر را به عنوان آموزشی موثر، با تمرکز زدایی از مولفه های منفی تعیین نماییم. بدین منظور 297 نفر از همه زنان تحت حمایت یک خیریه در شهرستان رودبار بر اساس جدول مورگان در سال (۱۳۹۶) را که دارای تشخیص افسردگی بر اساس کسب نمره حداقل۱۲ در تست افسردگی بک، بودند را تعیین کرده، که با روش نمونه گیری تصادفی هدفمندانتخاب شده بودند . ودر یک گروه مداخله۱۵(نفره) و یک گروه کنترل۱۵( نفره)جایگرین شدند. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. ابزار مورد استفاده پرسشنامه خود کار آمدی شرر(شرر. مادوکس. مرکاندانته. پرنتیس.۱۹۸۲)، بود. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) استفاده شد. نتایج نشان دهنده تاثیر معنا دار این بسته آموزشی بر افزایش خود کار آمدی در زنان افسرده سرپرست خانوار بود. فرضیه های پژوهش در سطح معنا داری (0/001>p) تایید شدند. UR - https://jem.atu.ac.ir/article_9602.html L1 - https://jem.atu.ac.ir/article_9602_956e4ab834e24fdc651380dbe682cc54.pdf ER -