TY - JOUR ID - 2653 TI - بررسی پایایی و روایی پرسشنامه ارزیابی نوآوری سازمانی آمید و همکاران (2002) JO - فصلنامه اندازه گیری تربیتی JA - JEM LA - fa SN - 2252-004X AU - نیک نامی, مصطفی AU - تقی پورظهیر, دکتر علی AU - دلاور, علی AU - غفاری مجلیج, محمد AD - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 1 IS - 3 SP - 1 EP - 20 KW - پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران(2002) KW - پایایی KW - روایی KW - مدیران DO - N2 - هدف اصلی این پژوهش، بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در بین مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران می‏باشد. تعداد 308 نفر از مدیران مدارس مقاطع سه‏گانه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهر تهران، به شیوه نمونه‏گیری تصادفی طبقه‏ای با رعایت نسبتها چندمرحله‏ای انتخاب شدند. در مجموع، یافته‏های پژوهش حاضر نشانگر پایایی و روایی مناسب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، می‏باشند. همسانی درونی (آلفای کرونباخ) پرسشنامه کامل، 83/0 به دست آمده است که در واقع میزان قابل قبولی می‏باشد. این میزان آلفا، نشانگر پایایی نسبتاً خوب این پرسشنامه می‏باشد. نتایج همبستگی بین مقیاس‏های پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، و همین‏طور با پرسشنامه کامل، نشان‏ دهنده هم‏گرایی این پرسشنامه در سنجش پدیده‏ای واحد می‏باشد. همبستگی مثبت مقیاس‏های پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، با یکدیگر، نشان دهنده روایی هم‏گرای مطلوب پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران می‏باشد. از این رو براساس یافته‏های یادشده، پرسشنامه نوآوری سازمانی امید و همکاران (2002)، در فرهنگ ایرانی قابلیت اجرا را دارد.     UR - https://jem.atu.ac.ir/article_2653.html L1 - https://jem.atu.ac.ir/article_2653_cc812645f13f39fa283823c50ae7de21.pdf ER -