%0 Journal Article %T شناسایی مقیاس های سنجش تصویر ذهنی از برند در دانشگاه %J فصلنامه اندازه گیری تربیتی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2252-004X %A حسینی, میرزا حسن %A فرهادی نهاد, رومینا %D 2012 %\ 06/21/2012 %V 2 %N 8 %P 109-132 %! شناسایی مقیاس های سنجش تصویر ذهنی از برند در دانشگاه %K تصویر ذهنی از برند %K تداعی آزاد %K دانشجویان %K دانشگاه پیام نور %R %X زمینه: تصویر ذهنی مثبت از برند تاثیر بسزایی در تصمیم گیری برای ورود به دانشگاه دارد و امروزه توجه بسیاری از دانشگاه ها در سراسر دنیا قرار گرفته است. با توجه به تحقیقاتی که در زمینه سنجش و طبقه بندی ابعاد تصویر ذهنی دانشگاه توسط محققان مختلف انجام شده اما نظر واحد در ارتباط با سنجش آن وجود ندارد. بدین منظور پیشنهاد شده تصویر برند دانشگاه در قالب یک مساله پژوهشی و در محیط پژوهش مورد سنجش قرار گیرد. هدف: هدف از این تحقیق شناسایی مقیاس های سنجش تصویر ذهنی از برند در دانشگاه پیام نور می باشد. روش: در این تحقیق جهت استخراج تداعی های تصویر برند دانشگاه پیام نور از ادراک خود تفسیری دانشجویان، تکنیک تداعی آزاد مورد استفاده قرار گرفته است. یافته ها: با توجه به نتایج بدست آمده از مطالعه کیفی، در نهایت 13 ویژگی جهت سنجش تصویر برند دانشگاه پیام نور شناسایی شد. بحث و نتیجه گیری: مقیاس های شناسایی شده در این تحقیق به مدیران دانشگاه این امکان را می دهد که با کمی کردن این مقیاس ها در آینده جهت تدوین استراتژی رقابتی، تصویر ذهنی خود را با سایر دانشگاه ها مقایسه کرده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. %U https://jem.atu.ac.ir/article_5641_e381d25e1a0b94ae7abf13def751c32b.pdf