کاربرد و ملاحظات روش شناختی نگرش‌سنجی نبضی در پیمایش‌های سازمانی

جلیل یونسی

دوره 13، شماره 52 ، تیر 1402

https://doi.org/10.22054/jem.2023.73672.3463

چکیده
  با افزایش پیچیدگی‌های سازمانی بهترین شیوه‌های پیمایش و نظرسنجی به چالش کشیده شده و تحقیقات پیمایشی تکامل یافته است. شنیدن پیوسته به یک طرح پیمایش اشاره دارد که برای تهیه داده‌ها از پیمایش‌ها و طرح‌های متعدد با دفعات بیشتر نسبت به یک نقطه منفرد در یک دوره دو سالانه، سالانه یا کوتاه‌تر، استفاده می‌کند. در پی جریان شنیدن مداوم در ...  بیشتر

ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش رهبری تأملی مدیران مدارس

مرتضی طاهری؛ مجتبی طاهری

دوره 7، شماره 28 ، تیر 1396، ، صفحه 65-95

https://doi.org/10.22054/jem.2017.24668.1602

چکیده
  چکیده هدف این پژوهش ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش رهبری تأملی در مدارس بود. مرور پیشینه حاکی از آن است، هرچند یادگیری مبتنی بر تأمل دانش جدیدی نیست اما رهبری تأملی رویکردی جدید در مدیریت و رهبری مدارس است و در معدود پژوهش‌های انجام شده در این زمینه ابزار معتبری برای آشکارسازی این مفهوم در مدارس طراحی نشده است. پس از بررسی ادبیات پژوهش، ...  بیشتر