ساخت، اعتباریابی و هنجاریابی مقیاس دلبستگی در کودکی میانه *

سیمین رونقی؛ علی دلاور؛ محمدعلی مظاهری

دوره 3، شماره 11 ، فروردین 1392، ، صفحه 77-99

چکیده
  هدف این پژوهش با بهره گیری از مبانی نظریه دلبستگی، ساخت و هنجاریابی مقیاسی برای سنجش دلبستگی کودکان 12-6 ساله بود. گروه نمونه از 500 دانش آموز  پایه های اول تا پنجم مقطع ابتدایی دبستانهای شهر کرج با استفاده از روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده و مورد آزمون قرار گرفتند. برای ساخت آزمون مراحل زیر طی شد: بررسی مبانی نظری و پیشینه تحقیقات  ...  بیشتر