اعتباریابی پرسشنامه آگاهی فراشناختی از دیدگاه مدرسان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی

ارسلان ایرجی راد

دوره 10، شماره 38 ، دی 1398، ، صفحه 85-96

https://doi.org/10.22054/jem.2020.46077.1957

چکیده
  شناخت و دانش با سرعت فزاینده رو به رشد است و معنای دانستن از توانایی به خاطر آوردن و تکرار اطلاعات به توانایی یافتن اطلاعات مناسب و کاربرد آن تغییر کرده است. بنابراین توانمندی فراشناختی به عنصر رقابتی مهم در فرآیند یادگیری برای افراد به طور کلی و دانشجویان و دانش پژوهان به طور خاص در عصر حاضر تبدیل شده است. از این در اختیار داشتن ابزاری ...  بیشتر

تحلیل عاملی مؤلفه های شایستگی های کانونی در برنامه ی آموزشی

ارسلان ایرجی راد؛ زهره ارداغیان

دوره 7، شماره 26 ، دی 1395، ، صفحه 77-100

https://doi.org/10.22054/jem.2017.19676.1489

چکیده
  هدف از این پژوهش تعیین مؤلفه های شایستگی کانونی اثر بخش بر کیفیت برنامه ی آموزشی مقطع کارشناسی ارشد رشته ی علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائیمی باشد. مطالعه به بررسی، تحلیل عاملی مؤلفه های شایستگی کانونی در برنامه آموزشی می پردازد، چار چوب مفهومی تحقیق شامل چهار بُعد : 1- بُعد تفکر 2- بُعدتعامل 3- بُعد شخصیت 4- بُعد اقدامات، می باشد. این ...  بیشتر