تحلیل عاملی تأییدی مقیاس شناسایی دانش‏ آموزان بااستعداد

محسن آیتی؛ محمدرضا اسدی یونسی؛ عمید آزادگان

دوره 7، شماره 27 ، فروردین 1396، ، صفحه 161-181

https://doi.org/10.22054/jem.2017.11184.1325

چکیده
  این پژوهش با هدف تحلیل عاملی تأییدی مقیاس شناسایی دانش‏آموزان بااستعداد انجام شده است. جامعه آماری شامل دانش‏آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 94-1393 به تعداد 3050 نفر بود که 401 دانش‏آموز به روش خوشه‏ای چند مرحله‏ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج نشان داد که گویه‏های انتخاب شده، ساختارهای عاملی مناسبی جهت ...  بیشتر