ساخت و اعتباریابی پرسشنامه جهت‌گیری مثبت نسبت به مدرسه

ملیحه احمدی؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی

دوره 14، شماره 53 ، مهر 1402

https://doi.org/10.22054/jem.2024.49382.1996

چکیده
  هدف از این پژوهش، ساخت و اعتباریابی و بررسی ساختار عاملی پرسشنامه‌ای برای اندازه‌گیری جهت‌گیری مثبت دانش‌آموزان نسبت به مدرسه، بود . روش: پرسشنامه60 سؤالی با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان روانشناسی تربیتی تهیه شد. برای تعیین قابل فهم بودن و بررسی روایی و پایایی، پرسشنامه توسط 30 دانش‌آموز تکمیل شد و3 سؤال، به دلیل مبهم بودن ...  بیشتر