جواد حاتمی؛ شیرین رضوانی فر
چکیده
هدف پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل سئوالات سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی بر اساس سطوح شناختی بلوم بود. در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، گروه نمونه با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده است. دادههای مورد نیاز از محل اطلاعات موجود در سازمان سنجش آموزش کشور گردآوری شده است. بدین ترتیب که پاسخنامه 100 نفر از داوطلبین ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل سئوالات سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی بر اساس سطوح شناختی بلوم بود. در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، گروه نمونه با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده است. دادههای مورد نیاز از محل اطلاعات موجود در سازمان سنجش آموزش کشور گردآوری شده است. بدین ترتیب که پاسخنامه 100 نفر از داوطلبین از هر گروه آموزشی که در 1390 در کنکور سراسری شرکت داشتند و جزو 100 نفر برتر گروههای آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی بودند به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از آزمون خی دو و ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که در بین رتبههای 1 تا 100 در هر سه گروه آزمایشی تفاوتی در پاسخهای صحیح مختلف شناختی بلوم در سه گروه آزمایشی دیده نشد. در این پژوهش از داده های موجود در سازمان سنجش آموزش کشور استفاده شده است.واژگان کلیدی: کنکور، سطوح شناختی بلوم، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی